احتمال پیک مجدد شیوع کرونا در استان اصفهان وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به قبل کاهش پیدا کرده اما احتمال وقوع پیک مجدد این ویروس در استان اصفهان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه احتمال وقوع پیک مجدد شیوع کرونا در استان اصفهان وجود دارد گفت:هنوز تعداد ثابتی از مبتلایان به ویروس کرونا در استان هستند.

آرش نجیمی افزود: تعداد مبتلایان نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، اما هنوز روند کاهشی از ابتلا به ویروس کرونا را در استان اصفهان نداریم.

او با بیان اینکه وضعیت اصفهان باتوجه به تعداد مبتلایان به کرونا هنوز قرمز است، اضافه کرد: براساس دو مقیاسی که برای تقسیم بندی رنگ‌های سفید، زرد و قرمز شهر‌ها داریم، در حال حاضر فقط بوئین میاندشت را می‌توان به عنوان شهر سفید استان اصفهان معرفی کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از نظر علمی تأثیر گرمای هوا بر از بین رفتن ویروس کرونا ثابت نشده، بنابراین نمی‌توان اطمینان داشت با گرم شدن هوا در پایان خرداد احتمالا پیکی اتفاق نیفتد و یا سریع فروکش کند.

نجیمی با بیان اینکه متأسفانه مشارکت مردم و حتی برخی اصناف در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی پایین بوده است گفت: اگر همه مردم به صورت جدی این دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کردند حتی با بازگشایی‌ها می‌توانستیم خیلی سریع‌تر به شرایط بهتری برسیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.