آتش سوزی در مزارع و باغ‌های قیروکارزین/۱۲۰ اصله درخت طعمه آتش شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه آتش در مزارع و باغ‌های این شهرستان دنباله دار شده است، گفت: در این آتش سوزی ۱۲۰ اصله درخت از یک باغ طعمه آتش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در حادثه آتش سوزی امروز دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در روستای باغنو ۷۰ اصله درخت لیمو ترش، ۵۰ اصله نخل، خطوط انتقال آب و اتصالات آن دچار آتش شدند که این باغ تا سقف ۷۰ درصد آسیب دیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این آتش سوزی با همکاری بخشداری افزر و اعزام ۲ دستگاه آتش نشانی به محل و حضور نیرو‌های مردمی، کارشناسان جهاد کشاوری افزر، نیرو‌های انتظامی و عوامل شهرداری افزر و قیر مهار و کنترل شد.

او افزود: این عملیات قریب به سه ساعت به طول انجامید و مراحل لگیری نیز به خوبی صورت گرفته است.

همتی با بیان اینکه وزش باد عملیات اطفاء حریق را با دشواری مواجه ساخته بود، اضافه کرد: با توجه به موقعیت محل وقوع این حادثه در صورت عدم واکنش سریع سطح وسیعی از این باغ و دیگر باغ‌های مجاور در آتش می‌سوخت.

او ضمن تقدیر از همکاری عموم مردم محلی و دهیاری روستای باغنو بیان کرد: سازماندهی مردم به منظور آشنایی با روش‌های کنترل حریق و آماده باش کامل در این ایام بسیار ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه این آتش، چهارمین مورد از آتش سوزی در مزارع و باغ‌ها از آغاز این هفته است، گفت: علاوه بر گرمای هوا و ازدیاد علف‌های هرز خشک شده، سهل انگاری عوامل انسانی نیز در وقوع خسارت دخیل است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار