قرارداد جعلی یک ورزشکار در وزنه‌برداری/ پای مدیر عامل و رئیس سازمان لیگ گیر است

بدهی تیم های حاضر در لیگ وزنه برداری به موضوعی تکراری تبدیل شده، اما ماجرای قرارداد یکی از وزنه برداران با تیم مناطق نفت‌خیز به شکایت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری در ایران، یکی از پرحاشیه‌ترین و در عین حال، کم بازده‌ترین رقابت‌های لیگ در بین رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود. در این سال‌ها به جای اینکه از دل لیگ، وزنه برداران مطرحی راهی تیم ملی و بازی‌های جهانی و المپیک شوند، تنها بدهی باشگاه‌ها به ورزشکاران باقی مانده و حالا ابعاد جدیدی از این ماجرا به گوش می‌رسد.

قرارداد جعلی یک ورزشکار در وزنه برداری/ پای مدیر عامل و رئیس سازمان لیگ گیر است

هر ساله از سوی فدراسیون وزنه برداری، عنوان می‌شود که باشگاه‌های بدهکار، حق انعقاد قرارداد با وزنه برداران جدید را ندارند و پس از تسویه با طلبکاران، حق شرکت در مسابقات لیگ را پیدا می‌کنند. در لیگ امسال که به دلیل شرایط به وجود آمده بابت ویروس کرونا، نیمه تمام، به پایان رسید، تیم بازار بزرگ با هدایت بهداد سلیمی عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم مناطق نفت‌خیز جنوب، در بین ۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها، عنوان پنجمی را از آن خود کرد. تیمی که این روزها، توجه بسیاری از اهالی وزنه برداری را بابت پرداخت نکردن مطالبات وزنه بردارانش، به خود معطوف کرده است.


بیشتر بخوانید: اعلام پایان لیگ وزنه‌برداری/ تیم بهداد سلیمی قهرمانان شد


ماجرای عجیب و غریب قرارداد حسین غزالیان، عضو سابق تیم مناطق نفت خیز با این باشگاه، حالا رنگ و بوی شکایت به خود گرفته و باید دید مراجع ذی‌صلاح درخصوص این پرونده جنجالی، چه تصمیمی می‌گیرند.

حسین غزالیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره این پرونده اظهار داشت:  سال ۹۶، با باشگاه مناطق نفت‌خیز، قراردادی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان منعقد کردم. در این قرارداد بندی بابت افزایش و کاهش مبلغ به میزان ۳۰ درصد وجود داشت. این قرارداد را برای ۵ مسابقه بامناطق نفت‌خیز بستم که البته بعد از شرکت در ۲ مسابقه که اتفاقا اول هم شدم، در اردوی باشگاه‌های آسیا دچار مصدومیت شدم.

از من شماره حساب گرفتند تا پولم را پرداخت کنند

غزالیان ادامه داد: مصدومیتم باعث شد از ناحیه دیسک کمر آسیب جدی ببینم و تا به همین امروز نتوانستم به ورزش حرفه‌ای برگردم. هزینه‌های درمان کمرم را هم به صورت تمام و کمال، حدود ۸ میلیون تومان از جیب دادم. سال بعد، با علیرضا کاظمی نژاد (مدیر فعلی تیم‌های پایه وزنه برداری) که در آن زمان مسئولیتی در باشگاه مناطق نفت خیز داشت، ملاقات کردم و درباره این موضوع با او صحبت کردم. به او اطلاع دادم که حداقل حق و حقوق همان ۲ مسابقه من را بدهند. کاظمی نژاد از دوستان صمیمی پدر من بود. به صورت شفاهی توافق کردیم که ۱۰ یا ۱۲ میلیون تومان به من تعلق بگیرد. به قائمشهر رفتم و محسن جلیلی، مسئول کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری، از من شماره حساب گرفت تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان به من بپردازند.

قراردادی به من نشان دادند، که هیچگاه آن را امضا نکرده بودم

وی افزود: هیچ خبری نشد تا اینکه در دی ماه سال ۹۸، دوباره به فدراسیون رفتم و از آن‌ها پرسیدم برگه قراردادم را به من نشان بدهند. می‌خواستم از مراجع قانونی پیگیر مطالباتم باشم که جلیلی، از من پرسید، مگر ۱۰ میلیون تومانت را نگرفتی؟ برگه‌ای به من نشان داد که روی آن اسم من قید شده بود و به جای مبلغ قرارداد، کلمه "برحسب شایستگی" گنجانده شده بود. من هیچگاه چنین قراردادی امضا نکرده بودم.


بیشتر بخوانید: پشت پرده خداحافظی ناگهانی عضو تیم ملی وزنه برداری از دنیای حرفه‌ای


از بیرون از فدراسیون پیگیر شکایتم خواهم شد

غزالیان ادامه داد: سپس برگه‌ای به من نشان دادند که در آن گفته شده بود، من مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده ام. از جلیلی پرسیدم فیش واریزی این مبلغ کجاست؟ حالا هیچکس جوابی به من نمی‌دهد و پاسخی از سوی علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری دریافت نمی‌کنم. دیروز با وکیلم صحبت کردم و به زودی راهی تهران می‌شوم تا از طریق مراجع ذی‌صلاح و خارج از فدراسیون، این موضوع را پیگیری کنم. می‌خواهم زیان این ۱۰ میلیون تومان را هم بگیرم چرا که ۲ سال از این موضوع می‌گذرد.  

قید پولم را زده بودم

او درباره اظهار اخیر رضا کاظمی نژاد پیرامون اینکه گفته است، به هر حال ما شرمنده بچه‌ها شدیم، بیان کرد: کاظمی نژاد دیگر در باشگاه مناطق نفت خیز، سمتی ندارد و قصد قضاوت هم ندارم. من قید این پول را زده بودم، اما وقتی دیدم چنین کار‌هایی کردند، خودم تصمیم گرفتم تا پایانش را پیگیری کنم. هفته آینده دوباره به فدراسیون خواهم رفت.


بیشتر بخوانید: رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد


باشگاه‎‌های بدهکار همچنان فعالیت می‌کنند، چون زد و بند دارند

غزالیان گفت: باشگاه‌های بدهکار اصلا اجازه ندارند در لیگ وزنه برداری تیم داری کنند. پس چرا مناطق نفت خیز در لیگ اخیر تیم داری کرد؟ حتما زد و بند‌هایی این وسط بین کاظمی نژاد و مرادی، صورت می‌گیرد که ما زورمان به آن‌ها نمی‌رسد. مگر اینکه از طریق مراجع قانونی بتوانیم پیگیر این موضوع باشیم. به زودی شکایت رسمی من در این باره تنظیم و به مراجع قانونی ارسال می‌شود.

به هر حال، وجود ۲ نسخه از یک قرارداد، مشخص می‌کند که این موضوع نیاز به پیگیری از طرف مراجع قضایی دارد و با توجه به این که این موضوع از سوی سازمان لیگ فدراسیون وزنه برداری، برطرف نشده است، غزالیان به زودی شکایت خود را به مراجع ذی‌صلاح می‌برد.

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۶:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی ساده است
کافیه بررسی بشه اثر انگشت پای اون قرارداد مال کیه
Canada
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
رسوایشون کنید
حالا هر داعشی اقتصادی که هست
شهرها از نگفتن ها خراب شده
از بس موچ شون گرفته نمیشه
مار خاکی ایند که
تبدیل به مار کبرا میشوند و
مثل اختاپوس ریشه فساد می دوانند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوشم میاد که فساد دیگه هیچ دستگاهی رو نمیشناسه! هرکسی در هر پستی که هست فساد میکنه.
خخخخخخخ خسته نباشید، یه نفسی هم چاق کنید.
Canada
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دنیا از پنهان کاری و عدم شفافیت به اینجا رسیده .در حال عرق شدن است
بزرگترین مشکل کشور ما .عدم شفافیت است که باعث اختلاس .دزدی .کلاه برداری .حق و الناس .تبعیض .زد و بند .پارتی بازی شده
تمام روزنامه نگاران وظیفه شون را بدرستی انجام نداده اند
کارتون مچ گیری است .نه از رو خواندن خبر
Canada
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه .انگاری هیچ چک نمیشوند و
مسابقه کلاه برداری بجای ورزش داره پیش میره
یعنی انقدر ما دزد و کلاه بردار بودیم و
خبر نداشتیم
واقعا داره اخر زمان میشه
با لقمه حرام بچه بزرگ کنید تا
بلای جون خودتون و خودش و جامعه شود
اینه عاقبت لقمه حرام......نوش جانت
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۶:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
شبنم نعمت زاده رو چکار کزدن که بخوان با این جرم کاری بکنن
آخرین اخبار