مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام:

استعدادیابی موتور محرک و تولید ورزش است

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت :استعدادیابی موتور محرک و تولید ورزش است باید استعداد‌های ورزشی حمایت و پرورش یابند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اولین جلسه هماهنگی المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور برگزار شد.

این جلسه با حضور علی شائی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام، کریمی معاون امور ورزش، نیک سرشت معاون امور ورزش بانوان، کارشناسان ورزش اداره کل و روسای هیات ورزشی استان در محل خانه جوانان با موضوع المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور برگزار شد.

علی شائی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت : استعدادیابی موتور محرک و تولید ورزش است باید استعداد‌های ورزشی حمایت و پرورش یابند و سال ۹۹برای ورزش استان ایلام سال استعدادیابی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با تأکید بر لزوم استفاده مناسب از فضای پایگاه قهرمانی برای پرورش استعداد‌ها عنوان کرد: هیئت‌های ورزشی تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا در سال ۹۹ از سال گذشته نیز عناوین و موفقیت‌های بزرگتری را بدست آورند.

او با اشاره به اهمیت تعامل با آموزش و پرورش افزود: اداره کل ورزش و جوانان ایلام در حال تهیه پیش نویس نحوه همکاری با آموزش و پرورش استان است و بر اساس نوع همکاری دوجانبه در توسعه ورزش در سنین پایه در صورت انعقاد تفاهم نامه‌ای همکاری بین دو دستگاه میتوان شاهد رشد و شکوفایی در ورزش باشیم.

کریمی معاون امور ورزش در جلسه المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی گفت: یکی از مهمترین رویداد‌های ورزشی کشور المپیاد ورزشی است که جا دارد با برنامه ریزی مناسب جایگاه واقعی ورزش استان در سطح کشور ارتقا پیدا کند.

کریمی رشته‌های پیشنهادی شرکت کننده در سومین المپیاد استعداد برتر ورزش کشور را ۲۴ هیات در قالب ۴۸ رشته ورزشی معرفی و اظهار کرد:بخشنامه کلی المپیاد برتر و همچنین استان‌های میزبان با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور مشخص نشده و با ارزیابی صورت گرفته از هیات‌های ورزشی استان در سال ۹۸ با داشتن شرایط میزبانی در رشته‌های مستعد و دارای زیر ساخت اعلام آمادگی خواهیم کرد.

 نیک سرشت معاون امور ورزش بانوان بیان کرد: با توجه به بررسی دو المپیاد برگزار شده کشور نقش بانوان در المپیاد ورزشی دارای اهمیت زیادی بوده و با برنامه ریزی مشخص در سطح پایه و شهرستان‌ها میتوانیم در سطح کشور صعود چشم گیری داشته باشیم.

نیک سرشت اضافه کرد: شیوه‌های مختلف کشف استعداد یابی در دستور کار معاونت بانوان بوده و در جلسات تخصصی برای هر رشته مطرح خواهد شد و کسب جایگاه میانی کشور دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.