روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا:

مدارس از هفته آینده صرفا برای رفع اشکالات دانش آموزان بازگشایی می‌شوند

رئیس جمهور گفت: از هفته آینده مدارس صرفاً برای دانش‌آموزانی که مایلند اشکالات‌شان را از معلمین عزیزشان سوال کنند، گشوده شود.

روحانی/جلسه ستاد مقابله با کرونا به ریاست روحانی آغاز شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، وزرای بهداشت و کشور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا به رهبر معظم انقلاب ارائه کردند.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته تاکنون در راستای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان، از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکی کشور و سایر بخش‌هایی که در این ایام فداکارانه فعالیت کردند تقدیر کرد و اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها در اقدامات خود برای کنترل و مقابله با این بیماری سرافراز و آبرومند است.

روحانی با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که از ابتدای فعالیت ستاد ملی مبارزه با کرونا در قالب کمیته‌های ۸ گانه انجام گرفت و برگزاری ۸۰ جلسه طی ۸۰ روز گذشته، گفت: در روند مبارزه با این بیماری، یکی از زیبایی‌هایی که در کمتر کشوری مشاهده شد، حضور و تلاش همگان از جمله صدا و سیما، نیرو‌های مسلح، وزارتخانه‌ها، نهاد‌های عمومی غیردولتی و همچنین تمام مردم، سمن‌ها و خیرین بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه از ۲۵ فروردین و گذشت دوره پیک بیماری، آمار فوت شدگان کشور عملا همانند قبل از ۲۵ اسفند یعنی شروع پیک این بیماری، از ۳ رقمی به دو رقمی رسید، گفت: در دوره مبارزه با کرونا نگذاشتیم در کشور ما برخلاف بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا اولویت نان یا جان به راه بیفتد و خیلی حساب‌شده هم حفظ سلامت مردم و هم توجه ویژه به نان و اقتصاد مردم در اولویت قرار گرفتند.

او در ادامه به رفع برخی محدودیت‌ها از ۲۳ فروردین در استان‌ها اشاره کرد و گفت: از سی‌ام فروردین نیز در تهران مغازه‌هایی که خطر فعالیتشان بسیار کم و متوسط بود باز شدند و هفته آینده ممکن است موارد دیگری را خیلی حساب شده و براساس آمار و ارقام روزانه وزارت بهداشت بازگشایی کنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: با وجود فشار تحریم‌ها، کار بزرگی انجام گرفت و همه آمار و ارقام از جمله آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و متوفی‌ها، قابل قبول است و اکنون در بسیار از تجهیزات و ملزومات بهداشتی و درمانی می‌توانیم صادر کننده باشیم.

روحانی به تقسیم کشور به سه منطقه قرمز، زرد و سفید و یا کم خطر اشاره کرد و با بیان اینکه امروز ۱۵۸ شهرستان کشور جزو منطقه سفید و یا کم خطر هستند، گفت: در این مناطق فعالیت‌ها از جمله در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و امروز هم تصمیم گرفتیم از هفته آینده مدارس صرفاً برای دانش‌آموزانی که مایلند بروند اشکالات‌شان را از معلمین عزیزشان سوال کنند، گشوده شود و البته الزامی نیست و برای دانشگاه‌ها هم تصمیمات خاصی را اتخاذ کردیم.

او با برشمردن مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و اقدامات دولت برای کاستن از این مشکلات، بیان کرد: تامین مخارج بیکاری و بهداشت و درمان بسیار مهم بود و چون منبعی برای آن نداشتیم، با موافقت جنابعالی یک میلیارد یورو برای این امر اختصاص پیدا کرد که ۳۰ درصد آنها پرداخت شده و بقیه‌اش هم پرداخت می‌شود و این کار، کار بسیار ضروری و مهم و یک نیاز قطعی ما بود.

روحانی به موضوع سهام عدالت اشاره کرد و گفت: کار بسیار بزرگی به دست مبارک جنابعالی انجام شد و آن موافقت با آزادسازی سهام عدالت بود که درکنار اقدامات دیگر، به نظر من بزرگترین کمکی است که در این مقطع خاص برای اقشار ضعیف جامعه از طریق این سهام انجام شد.

مسئولان از دی ماه سال قبل تعطیلات نداشتند

رئیس جمهور تصریح کرد: تقریباً می‌توانم محضر جنابعالی عرض کنم از ابتدای دی ماه سال قبل یعنی قبل از این حوادث تا امروز، تقریباً هیچ‌کس در مسئولین رده بالا که من می‌شناسم یک روز تعطیلی نداشتند و حتی می‌توانم بگویم ساعتی آرامش نداشتند.

روحانی همچنین با قدردانی از اقدامات بانک مرکزی گفت: تمام اقدامات اقتصادی انجام شده از جمله تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی و وام‌های قرض الحسنه، کار اصلی‌اش بر دوش بانک مرکزی بوده است.

او تصریح کرد: حضرتعالی همیشه ما را راهنمایی کردید گاهی هم که لازم بوده با دست خط مبارک‌تان باز هم بنده را راهنمایی کردید. ما نیازمند راهنمایی، هدایت و کمک و همچنین دعای خیر شما در این ماه پربرکت رمضان هستیم و ان‌شاء الله در سایه پربرکت شما کشور از این مشکل به خوبی عبور خواهد کرد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماجرای ویروس کرونا از ۲۷ دیماه برای اولین بار در دولت مطرح شد. یکشنبه ۲۷ دیماه بحث شد که بیماری کرونایی با این ویژگی‌ها در برخی از شهر‌ها و کشور‌ها آمده است و مردم مبتلا هستند منتها همه بحث‌ها این بود که بحمدالله هنوز در ایران با این مشکل مواجه نیستیم و در آن جلسه وزیر بهداشت و درمان بسیار اصرار داشت که پرواز‌های ما به چین فوری قطع شود و کسی از آنجا وارد کشور ما نشود. چند روزی بیشتر نگذشت در ۳۰ بهمن روز چهارشنبه در دولت به ما اطلاع رسید. وزیر بهداشت اعلام کرد، متأسفانه ۲ نفر از فوت‌شدگان در اثر کرونا بوده و آزمایش آن‌ها هم مثبت بوده است.

بنابراین، ما لحظه‌ای که با این بیماری در کشور مواجه شدیم، ۳۰ بهمن بوده و در همان جلسه دولت به وزیر بهداشت گفتم که بدون هیچ ملاحظه‌ای فوراً آنچه واقعیت است به اطلاع مردم برسانید.

با اینکه در شب انتخابات بودیم و شرایط ما سخت بود در عین حال بخاطر اهمیت مسأله به اطلاع مردم رساندیم.

در سوم اسفند ماه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد و در آن جلسه تصویب شد که ستاد ملی کرونا، مسأله مقابله با کرونا را دنبال کند و آن مصوب خدمت جنابعالی ارسال شد و حضرتعالی آن مصوبه را تأیید فرمودید البته مصوبه دیگر و دومی هم خدمتتان فرستاده شد که آن را هم تأیید فرمودید در واقع تأیید مصوبات شورای عالی امنیت ملی به دست مبارک جنابعالی، آغاز این حرکت بود.

به اعتقاد من این حرکت اگر یک روز به تأخیر می‌افتاد یعنی به جای سوم اسفند که شورا بحث و تصویب کرد و جنابعالی تأیید فرمودید اگر چند روز تأخیر می‌افتاد ممکن بود ما با شرایط بسیار سختی مواجه بشویم.

بلافاصله جلسات تشکیل شد و در روز‌های اولیه جلسات عمدتاً به ریاست آقای دکتر نمکی تشکیل می‌شد و بعد جلساتی با مدیریت بنده تشکیل شد. از اول حادثه از پایان بهمن ماه تا حالا در مجموع ۸۰ روز است.

در این ۸۰ روز، ۲۰ جلسه رسمی که جلسه امروز ما از آن جلسات است به این شکل و بیش از ۲۰ جلسه فرعی آن هم با حضور من و وزرا، حداقل ۸۰ جلسه در این مدت ۸۰ روز تشکیل شده است و ما حدود ۸ کمیته تشکیل دادیم.

کمیته بهداشت و درمان که آقای دکتر نمکی، کمیته امنیتی و اجتماعی آقای دکتر رحمانی فضلی، کمیته اطلاع‌رسانی آقای دکتر صالحی مسئول بودند، که صدا و سیما هم در اینجا خیلی پشتیبانی کردند و اساساً در این امر مقابله، صدا و سیما یک نقش بسیار ارزشمندی داشت.

کمیته پشتیبانی که وزارت صمت به عهده داشت و کمیته حمل و نقل که وزیر راه آن را به عهده داشت.

اگر یک روز حرکت قطار ما یا کامیون‌های ما از بنادر به مرکز کشور متوقف می‌شد، در عرض چند روز ممکن بود در برخی از کالا‌ها دچار مشکل بشویم، البته ذخایر ما به اندازه کافی بود، اما به محض اینکه شنیده بشود که باری به یک ذخیره‌ای نمی‌رسد، جامعه دچار اضطراب می‌شود و بحمدالله هر روز این کار انجام گرفت هر روز از هر کجای دنیا که خواستیم هواپیما را بفرستیم و بروند تجهیزات لازم را برای ما بیاورند بدون هیچ دغدغه خاطر، گروه پروازی آماده بودند و رفتند بدون هیچ وحشت و اضطرابی و کار بزرگی را انجام دادند.

وزارت امور خارجه هم که کمیته دیگری را به عهده دارد، مسئولیت بسیار سنگینی را مخصوصاً در زمینه همسایگان و در زمینه جذب کمک‌هایی که نیاز داریم و در زمینه ارتباطات اقتصادی به عهده دارند.

در کمیته آموزش نیز برای آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، تصمیمات خوبی از روز اول اتخاذ شد، امروز این تصمیمات ادامه دارد و بالاخره برای اصناف و اماکن مذهبی. ۸ کمیته از روز اول تشکیل دادیم. مسئولین کمیته‌ها مشخص است و همه هم فعال بودند هر یک از این کمیته‌ها هم در طول این مدت بعضی‌هایشان شاید بیش از ۱۰۰ جلسه تشکیل دادند و مصوبات آن‌ها هست و همه در این راه کمک کردند و اقدامات مهمی انجام دادند.

مهم این بود که از روز اول، از ساعات اولیه با آمادگی که بود، اقدامات مؤثر فوراً شروع شد، یعنی مدارس و دانشگاه‌ها فوری تعطیل شد و رفت و آمد شهر‌ها مقید شد به چارچوب‌هایی که موقع خروج آن‌ها را غربالگری و چک می‌کردند.

وزارت بهداشت و درمان بلافاصله غربالگری را شروع کرد، بیمارستان‌های که در ساعات اولیه تا حدودی در غافلگیری بودند، تجهیز شدند و در این تجهیزات همه حضور پیدا کردند. همه مردم، نیرو‌های مسلح، حتی مساجد و برای هر چه که مورد نیاز بود همه به صحنه آمدند و این یکی از زیبایی‌هایی بود که در کمتر کشوری مشاهده شد که همه در کنار هم از صدا و سیما، نیرو‌های مسلح، وزارتخانه‌ها، نهاد‌های عمومی غیردولتی و همچنین از تمام مردم، همه سمن‌ها و همه خیرین، همه تلاش کردند.

دیروز در جلسه‌ای با خیرین بودیم دیدیم از همان لحظه اول در مورد کارتون‌خواب‌ها یک اقدام بسیار جالب و زیبایی انجام گرفته تا کسی مبتلا نشود، اقداماتی که انجام دادند. خیلی جالب توجه بود. یا در خصوص معتادین یک کار بزرگی بوده که در سراسر کشور بحمدالله انجام گرفت.

در کشورمان شیوه خاص خودمان را اتخاذ کردیم. برخی از کشور‌ها شیوه‌شان این بود که ما آزاد بگذاریم این ویروس منتشر می‌شود و یک عده‌ای از بین می‌روند و یک عده‌ای هم بدنشان قوی می‌شود و آنتی ویروس را پیدا می‌کنند و بعد از مدتی تمام می‌شود. همین الان هم بعضی از کشور‌ها همین کار را انجام می‌دهند.

بعضی از کشور‌ها معتقد بودند که بسیار سفت و سخت باید وارد عمل شویم. تانک آوردند، توپخانه و نیرو‌های مسلح و ارتش آوردند و مغازه‌ها و خیابان‌ها را بستند و نمی‌گذاشتند هیچ‌کس از خانه خارج شود. آن هم یک شیوه‌ای برای خودش بود.

ما یک شیوه خاصی را انتخاب کردیم. در آغاز جلسه وزارت بهداشت و درمان توضیحات بسیار خوبی داد. ۵ گروه و ۵ شیوه بود و بین ۴ و ۵ را انتخاب کردیم. یعنی سختگیری‌ها را در کشور انجام دادیم، محدودیت‌ها را انجام دادیم، مدرسه‌ها را بستیم و مغازه‌ها را برای مدتی بستیم و سفر را برای مدتی ممنوع کردیم، اما در عین حال به آن سختگیری بعضی از کشور‌ها نبود، مسأله را هم رها نکردیم و لذا همه آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد که تا به امروز قابل قبول است.

پیک بیماری ما تقریباً یک ماه بوده است، از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین پیک این بیماری بوده است. البته بخواهیم دقیق‌تر بگوییم از ۲۶ اسفند بوده تا ۱۷ فروردین این یک ماهی که می‌گویم، یک ماهی است که تعداد متوفیان ما ۳ رقمی بود قبل از آن ۲ رقمی بوده و بعدش هم ۲ رقمی شده است. یعنی ما از ۲۵ فروردین ۲ رقمی شدیم قبل از ۲۵ اسفند هم ۲ رقمی بودیم، ولی در این مدت یک ماه ۳ رقمی بودیم ۱۱۱ الی ۱۵۰ بوده است؛ بنابراین پیک ما در این یک ماه بوده و اقدامات بسیار خوبی هم شده و مردم عزیز همکاری بسیار خوبی کردند. یعنی هر آنچه که وزارت بهداشت و درمان و ستاد گفته مخصوصاً وقتی جنابعالی امر فرمودید که نکاتی که ستاد با قاطعیت برای مردم بیان می‌کند، لازم‌الاجرا است و همه باید اجرا کنند، کاملا اجرا شده است.

تقریباً ۸۳ درصد مردم به طور متوسط آنچه که مسئولین به آن‌ها گفتند، گوش کردند و این در مقایسه با کشور‌های دیگر قابل قبول است و بسیار جالب توجه است.

نگذاشتیم در کشور ما نان و جان به راه بیفتد. در کشور‌های دیگر به راه افتاد، در اروپا هم راه افتاد و در آمریکا که نان و جان شدید راه افتاد که جان مقدم است یا نان مقدم است و معیشت مقدم است یا سلامت مقدم است و این کار بحمدالله در ایران انجام نگرفت و خیلی حساب‌شده هم سلامت مردم اولویت بود و هم توجه ویژه به نان و اقتصاد مردم که کار بسیار خوبی انجام گرفت البته برای مدتی همه مغازه‌ها تعطیل شد.

از ۲۳ فروردین مغازه‌ها در استان‌ها بازگشایی شد و نه همه بلکه آن‌هایی که خطرشان کم بود و از سی‌ام فروردین آن مغازه‌هایی در تهران که خطرشان بسیار کم بود، باز شد و به تدریج آن‌هایی که متوسط بود، گسترش دادیم و اخیرا و هفته آینده ممکن است موارد دیگری گشایش دهیم که خیلی حساب شده با مراقبت با همه آمار و ارقام و کاری که روزانه وزارت بهداشت و درمان ما انجام می‌دهد و ما آمار آن را هر روز می‌بینیم که شرایط ما چگونه و به چه صورت است.

امروز می‌توانیم بگوییم شرایط ما به صورت نسبی خوب است و در مقایسه با کشور‌های دیگر می‌توانیم بگوییم سرافرازیم. ملت ما که حتماً سرافراز است و دولت و بقیه مسئولین هم در حد خودشان سرافراز هستند و کار بزرگی در این مدت انجام گرفت، چون این یک رقابتی بود که بین ما و همه کشور‌های دنیا بود که صنعتی، کشور‌های بزرگ و ابرقدرت همه در کنار هم قرار گرفتیم.

ما در تحریم بودیم، اما آن‌ها در تحریم نبودند، ما مشکلات خاص خودمان را داشتیم و آن‌ها نداشتند، ما رهبری مدبری داشتیم، آن‌ها نداشتند و ما مردم بسیار خوبی داشتیم که در صحنه بودند و مردم آن‌ها نسبت به مردم ما قدم‌هایشان در این راه کوتاه‌تر بوده است.

همه آمار و ارقام از مبتلایان، بهبودیافتگان و متوفی‌ها در همه زمینه‌ها بسیار مهم است و آمار و ارقام ما قابل قبول است. نیرو‌های مسلح از روز اول گفتیم آماده بشوند و در همان شورای عالی امنیت ملی هم گفتیم بر مبنای بدبینی، چون احساس می‌کردیم موج اول ما بسیار شدیدتر و سنگین‌تر خواهد بود به این دلیل نیرو‌های مسلح ما ۴ هزار تخت و هزاران تخت نقاهتگاه آماده کردند البته بیمارستان‌ها همه آماده شدند الحمدالله بیمارستان‌های ما هیچگاه تخت‌هایش پر نشد، حتی آی‌سی‌یو‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه‌اش همیشه جا خالی داشتیم.

شاید اتفاق افتاده که یک شبی در یک شهرستانی آی‌سی‌یو پر شده و فردا خالی شده، اما مشکلی نداشتیم که کشور‌های دیگر داشتند و بلافاصله شرکت‌های دانش‌بنیان، نهاد‌های عمومی غیردولتی و صنعت کشور، وارد صحنه شدند و بلافاصله نیازمندی‌ها را تامین کردند.

در ماسک N۹۵ بیش از حد نیاز الان تولید می‌کنیم و وزارت بهداشت برای صادرات آن‌ها مجوز داده است. در ونتیلاتور صحبتی که با آقای دکتر نمکی کردیم ایشان می‌گفت ۲۰ ونتیلاتور به ما بدهند بقیه را صادر کنند اشکالی نمی‌بینیم، تقریباً ۲ برابر این میزان تولید می‌شود بنابراین می‌توانیم صادر کنیم و مواد ضدعفونی و امثال این‌ها را به وفور می‌توانیم صادر کنیم. شرایط ما بحمدالله شرایط آبرومندانه‌ای است که می‌توانیم سرمان را بلند کنیم روبروی دنیا در این ماه رمضان و این مردم بسیار خوب و عزیز ما در این شرایطی که امروز داریم.

اخیراً آمدیم کشور را بر سه قسمت تقسیم کردیم آنجا‌هایی که خطرات‌اش خیلی کم است یا به اصطلاح سفید است آن جایی که خطراتش متوسط و آنجا‌هایی که خطراتش زیاد است.

آنجایی که خطراتش پایین است امروز ۱۵۸ شهرستان است. ۱۵۸ شهرستان کم‌خطر یا سفید است که آنجا مساجد را باز کردیم. نمازجمعه‌ها باز شد تا در چارچوب پروتکل‌ها کارهایشان را انجام دهند و این اقداماتی است که آغاز شده و ان‌شاء الله امیدواریم روز به روز هم بیشتر بشود و با رعایت پروتکل دچار مشکل هم نشویم.

نسبت به آموزش تصمیمات بسیار خوبی در ایران اتخاذ شد، صدا و سیما و فضای مجازی بسیار کمک کرد. در مجموع اکثر بچه‌های ما توانستند از طریق فضای مجازی و تلویزیون درس بخوانند و از درس عقب نمانند.

امروز هم تصمیم گرفتیم از هفته آینده مدارس گشوده شود صرفاً برای دانش‌آموزانی که مایلند بروند اشکالات‌شان را از معلمین عزیزشان سوال کنند و الزامی نیست، اما آن‌هایی که عقب افتاده اند یا می‌خواهند چیزی را بپرسند در چارچوب پروتکل‌ها آزاد شده است. برای دانشگاه هم تصمیمات خاصی را اتخاذ کردیم.

از نظر مالی دچار فشار بسیار شدیدی شدیم. جمعیت بسیار زیادی از مردم بیکار شدند. یک عددی حدود ۸۰۰ هزار نفر در بیمه بیکاری ثبت نام کردند و گفتند شغل‌شان را از دست داده اند و ما موظفیم که حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم البته عدد‌های دیگر هم ممکن است باشد برخی از آن‌ها برگشتند به سرکار، برخی به این عدد اضافه شده و یک عدد ثابت نیست.

برای مردمی که شرایط‌شان بسیار سخت بود. حتی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم نبودند که این‌ها را شناسایی کردیم. این ۳ میلیون خانواده را تحت پوشش قرار دادیم و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه به این‌ها اختصاص دادیم که چند نوبت پرداخت شد.

بعد از ماه رمضان هم نوبت بعدی را خواهیم داد. برای ۴ میلیون نفر که شرایط‌شان سخت بود وام یک تا ۲ میلیون تومانی در نظر گرفتیم.

برای ۲۳ میلیون خانوار، یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در نظر گرفتیم که به آن‌ها پرداخت شده ۷۵ هزار میلیارد تومان آماده کردیم برای مشاغلی که دچار مشکل شدند که پرداخت آن‌ها به زودی آغاز می‌شود.

برای ما تامین مخارج بیکاری و هم بهداشت و درمان بسیار مهم بود و، چون منبعی نداشتیم از جنابعالی تقاضا کردیم و با موافقت جنابعالی یک میلیارد یورو برای این امر اختصاص پیدا کرد که ۳۰ درصد آن‌ها پرداخت شده و بقیه‌اش هم پرداخت می‌شود، این کار، کار بسیار ضروری و مهم و یک نیاز قطعی ما بود.

کار بسیار بزرگی به دست مبارک جنابعالی انجام شد و آن موافقت با ازادسازی سهام عدالت بود که در این روز‌ها جمعیت نزدیک به ۵۰ میلیونی، ۴۹ میلیون نفر که دارای سهام عدالت هستند به آن‌ها اعلام شد که اگر مایلند می‌توانند سهام خودشان را نگه دارند و سود سالانه بگیرند اگر مایلند بفروشند شرایط برایشان باز است و ان‌شاء الله بعد از ماه رمضان این کار به خوبی انجام می‌گیرد و مقدمات این کار انجام گرفته است.

به نظر من این بزرگترین کمکی است که در این مقطع خاص برای اقشار ضعیف جامعه از طریق سهام عدالت انجام می‌گیرد و این بسیار مهم است. در کار‌های دیگر هم مثل آب، برق و گاز هم گفتیم که ۳ ماه تعویق بیفتد و پول این‌ها را پرداخت نکنند. در مالیات نیز همین‌طور و در بدهی به بانک‌ها همین‌کار را کردیم. در اجاره منازل هم به همین صورت اقدام شد. اقدامات خوبی شده تا مشکلات مردم تا حد زیادی کاسته شود.

از طرف دیگر در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان کار‌های خوبی شروع شده است چه در زمینه نیازمندی‌هایی که در آن تولید می‌شود و چه در تحقیقاتی که انجام می‌دهند برای دارویی که احتمالاً بتوانند به دست بیاورند و کشف شود و یا برای واکسنی که بتوانند آماده کنند و این کار‌ها هم اقدامات بزرگی است که شروع شده است.

تقریباً می‌توانم محضر جنابعالی عرض کنم از ابتدای دی ماه یعنی قبل از این حوادث تا امروز در این مدت تقریباً هیچ‌کس در مسئولین رده بالا که من می‌شناسم یک روز تعطیلی نداشتند حتی می‌توانم بگویم ساعتی آرامش نداشتند.

الحمدالله شبانه‌روز فعال بودند و تلاش کردند و امیدواریم خداوند قبول کند و کمک کند که بتوانیم این راه را به خوبی ادامه دهیم.

در اینجا لازم می‌دانم بویژه از بانک مرکزی تشکر کنم. چون روز‌های بسیار سختی داشتیم. در هر چیزی نیاز فوری داشتیم به بانک مرکزی گفتیم پولش را به هر وسیله‌ای که بوده با هر مشکلاتی که بوده تامین کرده است.

در همین یک میلیارد یورویی که جنابعالی فرمودید باز این کار، کار بانک مرکزی است که بانک مرکزی تأمین کرده است، ۷۵ هزار میلیارد تومانی به عنوان تسهیلات می‌دهیم و ۲۳ هزار میلیارد هم وام قرض‌الحسنه است تمام این‌ها کار‌هایی است که کار اصلی‌اش بر عهده بانک بوده است. بار سهام عدالت هم بر عهده شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد است. ان‌شاء الله امیدوارم توانسته باشیم در این مدت آنچه وظیفه ما بوده لااقل حداقلی که توانستیم و توان داشتیم انجام دهیم.

حضرتعالی همیشه ما را راهنمایی کردید گاهی هم که لازم بوده با دست خط مبارک‌تان باز هم بنده را راهنمایی کردید ما نیازمند به راهنمایی و هدایت و کمک شما هستیم و به دعای خیر شما در این ماه پربرکت رمضان محتاج هستیم و ان‌شاء الله در سایه پربرکت شما کشور از این مشکل به خوبی عبور خواهد کرد.

ان‌شاء الله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشون ویدیویی ارتباط دارن بعد بچه ها میفرستن مدرسه؟
ای چ وضعشه
تو ای وضعیت مدرسه ها باز میکنین
همه چیز خب عادی شده انگار ن انگار
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۲:۲۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه معلما کرونا نمیگیرن؟ اگر قرار بود مدارس باز بشن چرا این همه پول اینترنت دادیم و چشمون پای گوشی کور شدر ماسک و دستکش هم که باید با اجی مجی پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش لااقل این طرح برای ابتدایی ها و متوسطه اول نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصبانی نشید!
نگفت که الان،
از شنبه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،طاعاتتون قبول.
آیا امتحانات نوبت دوم پایه ی هشتم حضوریه یا آنلاین؟؟
وقتی مدرسه میریم آیا معلم ها سوال میپرسن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اوانایی که درس خوندن الان شدن بیکار و اللاف جامعه، واسه ۴کلمه واسه چی میخوای سلامتی مردم رو تهدید کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
کرونا
۱۰:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرکس مشکل داره بیاد مدرسه تا رفع اشکال بشه هر کس هم نیاد یعنی مشکل نداره ولی منی که گوشی نداشتم درس بخونم اشکال دارم خیلی بخاطر سلامتی نمی تونم به مدرسه بیام چیکار کنم
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان چطوري اينجا امدي يا گوشي داشتي يا كامپيوتر با هر دوتاش ميشه شاد رو نصب كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگر تهران هنوز تو وضعیت قرمز نیست هنوز اماکن مذهبی و نمازجمعه تعطیله خودتون هم با تجهیزات کامل جلساتتون برگزار میشه بعد می خواهید مدارس رو باز کنید و از دوازدهمی ها امتحان بگیرید همش استرس به جون خانواده‌ها می اندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ملت گفتند اختیاری متوجه نشدین پس غر نزنید باز کردن اختیاری واسه کسایی که دائم میگن ما مجازی نداریم ولی نمیدونم چجوری پیام میزارن یعنی هرکی خواست بره واسه رفع اشکال متوجه شدین هرکاری دولت میکنه بازم غر میزنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۰۳:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که عمرا بچه ام را نمی فرستم مدرسه ' خیلی عجله کردید ' باز گشایی مدارس تو این وضعیت اشتباه جبران ناپذیری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس =شیوع هرچه بیشتربیماری
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۰۲:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا جواب من بدین مدارس کرج تهران باز میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که شما که می دونید حداقل تو این مکانی که جلسه دارید وضعیت سفیده پس چرا جلساتتون با ویدئو کنفرانسه اونوقت می فرمایید مناطقی که وضعیتشون سفیده مدارسش بازگشایی بشن مگه شما همه مردم اون منطقه رو تست گرفتید که می گید وضعیت سفید این حرف زمانی منطقیه که از همه تست گرفته باشید درضمن چرا دوست دارید وضعیت رو عادی جلوه بدید با این کارهاتون؟ درصورتی که همه دنیا می دونن وضعیت در هیچ جا عادی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
تروخدا مدارس رو باز نکنید امتحانات رو لغو کنید مسیولین تدبیری کنند اگه عزیزانشون هم باشند با اونا هم اینکار رو میکنن بچه ها از طریق مجازی اموزش دیدن دیگه چه لزومی داره که به مدرسه برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطوری خودشون با ویدیو کنفرانس جلسه میزارن اما میخوان مدارس و باز کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
این تصمیم فقط باعث افزایش کرونا وافزایش مرگ ومیر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام اقای روحانی اگر فرزند خودتون هم بود تواین اوضاع کرونا میگفتین بره مدرسه هرکس جان فرزندش برایش اهمیت داره فرزند دلبند شونفرسته مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۳:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بچه ها که معنی فاصله گذاری اجتماعی رو نمی فهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب به سلامتی پرونده کرونا هم بسته شد و حالا که همه جا باز شدن بهتره ستاد کرونا تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه دیگه...
ستاد ها تعطیل نمیشوند و نزد دولت بودجه میگیرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب میگذاشتی برای بعد از ماه رمضان
روزه خراب میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش هم لطف کنند خودشان هم مانند معلمین و دانش آموزان در مدارس مختلف حضور پیدا کنند اینطوری بهتر رفع اشکال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این همه کار یک دفعه پس نیافتند. حالا کسی نداند فکر می کند که مسئولان چکار کرده اند...............
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولین ما تعطیلات نداشتن؟ مسئولین ما ۳۶۵ روز سال توی تعطیلاتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیخودی همه رو جمع نبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس لطفا کاری کنید که امتحان بقیه دانش آموزان به جز دوازدهمی ها غیر حضوری برگزار شود.
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه دوازدهمیا نمیگرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثل همیشه خوش یه حال معلم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه ربطی داشت؟حالت خوب نیستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تشکر می کنیم از رییس جمهور عزیزمان بابت پراید 100 میلیونی سکه 7 میلیونی عدس 20 هزارتومنی برنج 20 هزار تومنی برنج خارجی کیسه ای 170 نومن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای روحانی لطفا مانند خودتان برای دانش آموزان و معلمین عزیزشان ماسک ، دستکش ، ژل ضد عفونی کننده ، محیط ایمن و سراسر ضد عفونی شده ، غربالگری تمام افراد و ایاب و ذهابی که پروتکل بهداشتی رعایت شده است را حتما مهیا بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر روز یه سازی در مورد مدارس میزنید ، بچه ها که موش آزمایشگاهی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۲۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه ها چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک نفر به ایشان بفرماید که چند تا صندلی را ضد عفونی کردن رعایت پروتکل بهداشتی نیست باید لطف کنید دستکش ، ماسک ، الکل ، استقرار تست گر کرونا و البته سرویس ایاب و ذهاب ضد عفونی شده در اختیار بگذارید و همه را بیمه و عواقبش رو گردن بگیرید
Germany
علی
۱۹:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این تصمیم هیچ پشتوانه عقلانی نداره. بازگشایی مدارس = شیوع بالای کرونا. در حالیکه مدارس اروپا هنوز تعطیله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب مدارس ما میشه آزمایشگاه برای تصمیمات آموزش و پرورش اروپایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه تو رو خدا باز نکنید. هنوز وضعیت سفید نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشون با ویدئو کنفرانس ارتباط بر قرار مسکنن بعد به ما میگن بریم تو اوج کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اونوقت مسئولیت و عواقب این تصمیم را به گردن خواهید گرفت و روزانه ماسک فیلتر دار ، الکل ، دستکش و سرویس ایاب و ذهاب ضد عفونی شده در اختیار معلم و دانش آموز قرار میدهید ؟
Iran (Islamic Republic of)
میهن م اسدار
۱۸:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که عجب تصمیمی شما بع فکر بچه های مردم نیستید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۱۸:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوست عزیز فقط تهران الوده نیست استان های شمالی ما هم تلوده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
افزادی مثل تو تهرانی اومد شمال رو الوده کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
میخای من بچمو بفرستم بین ۴۰۰ تا دانش آموز توی یه محیط بسته؟
مارو ساده فرض کردین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۸:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس هدف از مناطق سه گانه چی بود؟ یک مدرسه با ۴۰۰دانش آموز چطور می‌تونه فاصله گذاری رو رعایت کنه. کره جنوبی که بیماری رو کنترل کرده هنوز مدارس باز نیستند ولی ما با روزانه با ۱۵۰۰ نفر بازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
معلما نرن، عملا مدارس باز نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه نرن ممکنه حقوقشن قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
بیوک
۱۷:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
yjcعزیز لطفا پیگیر وام های بانکی هم باشید الآن 3ماهه که بانک ها جلوی وام هاشون رو بستن از اسفند سال 98تا الآن هر روز هم امروز فردا میکنن.پول ما رو ماه ها نگه داشتن الآن که میخوایم وام برداریم نمیدن.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
hashemi
۱۶:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظرم منظورشون شهرهایی که وضعیتشون سفید هست مدرسه ها جهت رفع اشکال باز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۶:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
امسال رو هم ۴ ماه تعطیل بود.من پاییه نهم هستم و امسال ورودی دارم .خواهش میکنم سال تحصیلی رو از نو شروع کنید.نه کلاس های انلاین بدرد خورد و نه تدریس انلاین معلم ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
التماس شعور تا امثال شما ها باشند کرونا دست بردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه لحظه هم به اون معلم بدبخت فکر کنید که باید بره مدرسه و نمیدونه بچه های که میان وضعیتشون چیه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو رو خدا مدرسه ها رو باز نکنید
کرونا را جدی بگیرید
و مدارس رو باز نکنیییییییییید
بچه ها گناه دارن اون ها آینده این مملکت هستند
با جونشون بازی نکنید
مدارس بایستی تا پایان کرونا بسته بمانند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو رو خدا مدرسه ها رو باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدارس را باز نکنید لزومی به این کار نیست .دوباره آمار می رود بالا. سعی کنید مثل چین و کره آمار را به صفر برسانید بعد مراحل عادی شدن انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدارس را باز نکنید لزومی به این کار نیست. دوباره آمار می رود بالا
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۶:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبفقط داخل مناطقی ک وضعیت سفید اونم با رعایت اصول بهداشتی باز گشایی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک معلم بیچار با مشکل زمینه ای که بچه 2ساله داره باید چه خاکی توسرش بریزه آقای رئیس جمهور شما حضور دانش آموزان راختیاری کردین که اگر مشکلی برای فرزندان مردم پیش اومد بکین خب نمی فرستادی ماکه حضور رو اختیاری کردیم یعنی توپ رو تو زمین ملت میندازی واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما میگید برای رفع اشکال مدارس باز بشه خب از خونه میشه با معلمان ارتباط داشت. بعد میگین اجباری نیست برین مدرسه. خب اگه اجباری نیست چرا میخوایین مدارسو باز کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر بچه ها مریض بشوند دولت پاسخگو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حتما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا درمورد بازگشایی دانشگاه ها هم تصمیم بگیرید بعضی درس ها باید حضوری باشه مثل رشته حسابداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه ها اصلا امکان پذیر نیست چون خیلی ها از شهرستان میان و تجمع در دانشگاه زیادتر از مدرسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما میتوتی بری پشت در دانشگاه بشینی حساب بکنی
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۱:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
رشته های مهمتر از رشته شما مثل پزشکی خونه هستند شما میخوای بری دانشکگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه توی شهری مثل تهران یا اهواز که به قول خودتون وضعیت قرمز هست میشه بچه رو فرستاد مدرسه برای رفع اشکال.
خود وزیر آموزش و پرورش با ویدئو کنفرانس داره صحبت می کنه.اونوقت انتظار داره بچمون رو بفرستیم به مدرسه که فاصله ی خیلی از دانش آموزهای با هم نیم متر هم نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
راست میگی یکی به این ها بگه که فقط بفکر خودشون هستند بچه خودت بود میفرستادیش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اجباری نیست که برن مدرسه متن رو کامل بخوانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب آقای روحانی یادتون رفته که شیوع کرونا در ایران تنها با روزی 3و4مبتلا آغاز شد؟
چرا میخواهید کودکان و نوجوانان مردم را بدبخت کنید؟
-
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید فاصله نیم متر کجا بوده مگه تا به حال به مدرسه فرزندت نرفتی فاصله کجا بوده همه به چسبیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تمام کشور ؟
پس فلسفه این رنگ بندی های مسخره چیست ؟

تدبیر هیچ
امید هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بزرگش نکن گفته رفع اشکال هر کسی خواست و خب معلومه که بچه ها از درس و مدرسه فراری هستند خیلی ها نمیرن مدرسه بجز مناطق محروم که بنده خداها تعدادشان هم کمه میتونن فاصله را رعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۴:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ملت همینجوری لایک دادن بهت آفرین همینجوری ادامه بده بدون حرف و حاشیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی نرن مدرسه غیبت نمیخورن؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببین این به چه فکریه؟
بدبخت جونت تو میونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
غیبت بخورن. به جهنم که میخورن
Iran (Islamic Republic of)
نازنین. یازده انستنی
۲۲:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم وقتی انلاین درس میدن معلما بعد رفع اشکال انلاین نمیشه؟ مطمئن باشین کسی بچشو نمیفرسته اگه جون بچش واسش مهم باشه...
Iran (Islamic Republic of)
درد یه دانش آموز
۰۷:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا اگه نری مدرسه که اخر سال امتحانا رو در حد کنکور به بالا میگیرن ما هم اگه افتادیم میگن تقصیر خودتون بود میخواستین بیاین.
اگر هم بریم مدرسه باید با زندگی خداحافظی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۲۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط بچه ها مبتلا نشده بودند که اون هم حل شد. اگر بچه ای توی مدرسه مریض بشه گناهش گردن کیه؟! شما دارید توی این ماه گناه می‌کنید حواستون به کارتون باشه!
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
گردن خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورو جونت بچه هات مدارسو باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه کدوم بچه ای میاد میگه من فلان بحث رو مشکل دارم به من توضیح بدید؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بچه با شعور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب بازم یه بلوف جدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله که اینجوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرجایی جای هرچیزی نیست احترام ها را حفظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،طاعاتتون قبول.
الان امتحانات مایه ی هشتم حضوریه یا آنلاین؟؟
وقتی مدرسه میریم ازمون میپرسن یا فقط رفع اشکال میکنن؟؟
آخرین اخبار