ترامپ قصد ترک کاخ‌سفید را ندارد

مدیر سابق دفتر اخلاق دولت آمریکا، دونالد ترامپ را متهم کرد که در حال آماده‌سازی زمینه است تا از ترک منصب خود خودداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، والتر شاب، مدیر سابق دفتر اخلاق دولت آمریکا، روز گذشته گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در حال فراهم کردن زمینه است تا کاخ سفید و منصب خود را ترک نکند.

شاب این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که ترامپ از روند انتخابات در کالیفرنیا انتقاد و آن را محکوم کرد. او روز گذشته در توئیتی نوشت «در کالیفرنیا، دموکرات‌ها که مانند دیوانه‌ها جنگیدند تا همه رای‌ها را جمع کنند و موفق شدند، به تازگی یک شعبه رای‌گیری در دموکرات‌ترین منطقه افتتاح کرده‌اند. آن‌ها تلاش می‌کنند انتخابات دیگری را بربایند. همه چیز در آنجا تقلب شده است. این رای گیری نباید شمارش شود. این یک کلاهبرداری است.»

به دنبال این ماجرا، شاب که هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ کار کرده است در توئیتی اظهار کرد رئیس‌جمهور جمهوریخواه «تلاش می‌کند که دخالت در انتخابات را افزایش یابد.» او فهرستی از ده‌ها مثال برای تایید این ادعای خود مطرح کرد، از جمله اقدام اخیر ترامپ که بر انتخابات کالیفرنیا برچسب «کلاهبرداری» زده بود. او نوشت «ترامپ که سعی می‌کند در انتخابات تقلب کند، دارد شایعه اینکه تقلب علیه او صورت می‌گیرد را منتشر می‌کند ... و سرنخ‌ها نشان می‌دهد که او اینجا دارد زمینه را برای امتناع خود از ترک کاخ سفید فراهم می‌سازد.»

ترامپ به دنبال انتخاب مجدد برای ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر است و رقابت او با جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، است. با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مقامات کالیفرنیا انتخابات این ایالت را از طریق پست برگزار کردند به این ترتیب که برگه رای گیری یک روز پیش از انتخابات برای رای دهندگان ارسال شد. در ۲۰ ایالت آمریکا اجازه داده شده است که انتخابات به این شیوه برگزار شود. جمهوریخواهان بار‌ها از این شیوه رای‌گیری انتقاد کرده‌اند، به دلیل آنکه به اعتقاد آن‌ها امنیت لازم را ندارد. ترامپ مدعی شده است «بسیاری از مردم در رای‌گیری از طریق پست تقلب می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار