سعیدی: در حال تدوین یک برنامه بلندمدت ۲۰ ساله، برای ورزش هستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک، درباره لزوم برنامه ریزی برای ورزش کشور و میزان ضمانت اجرایی آن صحبت‌هایی را مطرح کرد.

سعیدی: در حال تدوین یک برنامه بلندمدت ۲۰ ساله ، برای ورزش هستیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره وجود برنامه ریزی برای کسب مدال در ادوار مختلف المپیک اظهار داشت: برنامه بلند مدت، برنامه‌ای است که با یک افق دور بر اساس مقتضیات و جایگاهی که به عنوان هدف و غایت اصلی مد نظر قرار می‌دهیم؛ طراحی می‌شود. در گذشته، برنامه‌هایی در سازمان ورزش کشور یا همان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش فعلی انجام شد که یکی از بارزترین آن‌ها، طرح جامع نظام تربیت بدنی و ورزش کشور بود که یک ساختار جدید به ورزش داد و مفروضاتی برای توسعه ورزش بر اساس حیطه و دسته بندی‌ها در نظر گرفته شد.

سعیدی افزود: عموما برنامه‌هایی که انجام می‌شود، برنامه‌های میان مدت ۵ ساله است که شاید یک ایراد باشد. البته در کمیته ملی المپیک، با تاکید صالحی امیری، کار برنامه ریزی راهبردی بیست ساله را آغاز کردیم. امیدواریم با نظر و کمک کارشناسان خبره، این کار در زمان مناسبی صورت بگیرد.

سعیدی در خصوص ضمانت اجرایی برنامه‌ی بیست ساله بعد از تائید و تصویب، تصریح کرد: صادقانه عرض کنم، یک بحث رویکرد مدیریتی است. هر دوره و هر زمانی که مدیری در جایگاه کلیدی و راهبردی قرار می‌گیرد، باید آن نگاه بلند مدت و برنامه‌ای را داشته و تصمیم نداشته باشد کاری را از ابتدا شروع کند و به نظر کارشناسان پیشین احترام بگذارد.

سعیدی ادامه داد: موضوع دیگر، ثبات مدیریت است که می‌تواند به تحقق برنامه‌ها کمک بسیاری کند. به هر صورت این موضوعات، اشکالاتی است که گاهی شاهد آن هستیم که با رفتن مدیران و تغییر آن‌ها، برنامه‌ها تغییر پیدا می‌کند؛ اما خوشبتانه، در کمیته ملی المپیک، مسیر قبل را دنبال کردیم و مجددا برای آینده، در حال ترسیم مسیر هستیم. امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در ورزش‌های المپیکی و در طول ادوار این بازی‌ها در ۵ رشته موفق به کسب مدال شده ایم. در دیگر رشته‌ها، به خصوص رشته‌های پایه باید بسیار سرمایه گذاری کنیم. باید مسائلی مانند زیرساخت فراهم شود، استفاده از دانش و تجارب مربیان و متخصصان بسیار مهم است، تامین منابع و توسعه کمی و کیفی رشته‌ها هم از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر باشد. فکر می‌کنم تمام مسئولان ورزش، باید از یک الگوی بلندمدت تبعیت کنند.


بیشتر بخوانید :نشست مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با روسای فدراسیون‌های المپیکی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۴:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا به خیر بگذرونه....
آخرین اخبار