معرفی کتاب؛

کتاب های صوتی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند

انتشارات کتاب نیستان کتاب های صوتی مختلفی منتشر کرده که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که شاهدیم کتاب های صوتی در کشور منتشر می شود از دهه هشتاد بود که این کتاب ها به بازار آمد و جای خود را در میان مخاطبان پیدا کرد. هرچند این کتاب ها هنوز نتوانستند جای کتاب های کاغذی را بگیرند اما مخاطبانی دارند و عده ای هستند که به استفاده از این نوع کتاب علاقه دارند. در ابتدای کار شاهد بودیم کتاب های شاعرانی مانند حافظ، پروین اعتصامی و عبیدزاکانی به صورت صوتی منتشر شد حالا برخی از انتشاراتی ها کتاب هایشان را در قالب کتاب صوتی منتشر می کنند.این کتاب های صوتی در کنار نسخه های کاغذی کتاب هایشان و برای کسانی که به این نوع کتاب علاقه دارند، منتشر می شود.در اینجا چند کتاب صوتی را که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است معرفی می کنیم:

کتاب صوتی «کشتی پلو گرفته»

کتاب های صوتی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند

کتاب صوتی «کشتی پهلو گرفته» به قلم سید مهدی شجاعی با صدای نویسنده کتاب در انتشارات کتاب نیستان در سال جاری منتشر شد.این کتاب ضمن مروری بر نقطه عطف حیات حضرت فاطمه زهرا(س)، روایت مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیانشان و نیز شخص خودشان است. در واقع می توان گفت این کتاب مرثیه ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی؛کتاب از ۱۴ فصل تشکیل شده و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه (س) هستند.

«کشتی پهلو گرفته»، پرفروش‌ترین اثر سید مهدی شجاعی و  پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران – طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تیراژ این کتاب به  بیش از ششصدهزار  نسخه رسید. 

در این کتاب می خوانیم: روزگار غریبی است دخترم! دنیا از آن غریب تر! این چه دنیایی است که دختر رسول خدا را در خویش تاب نمی آورد؟ این چه روزگاری است که «راز آفرینش زن» را در خود تحمل نمی کند؟ این چه عالمی است که دردانه خدا را از خویش می راند؟ روزگار غریبی است دخترم. دنیا از آن غریب تر؛ آنجا جای تو نیست، دنیا هرگز جای تو نبوده است. بیا دخترم، بیا، تو از آغاز هم دنیایی نبودی. تو از بهشت آمده بودی، تو از بهشت آمده بودی …

کتاب صوتی «حریم»

کتاب های صوتی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند

کتاب صوتی «حریم» اثر صادق کرمیار در انتشارات کتاب نیستان با صدای حامد فعال در سال ۹۸ منتشر شد. 

 رمان کرمیار با عنوان «حریم» اما تجربه‌ای تازه در کارهای اوست. او در این زمان از سویی به سراغ ژانر تازه و کمتر تجربه شده در داستان‌نویسی بلند خود رفته است و از سوی دیگر مهارت و قدرت ذهنی وسیعی را در این حوزه به رخ مخاطب خود کشیده است.

این داستان را می‌توان رمانی در ژانر اجتماعی برشمرد؛ رمانی برخواسته از متن اجتماع امروز و شخصیت‌پردازی شده با چهره‌ها و افرادی که بخشی از واقعیت دنیای زیستی جامعه ایرانی در دهه چهارم از انقلاب اسلامی به شمار می‌روند. او با زبان روایی دانای کلی به خوبی خودش را از دل داستان کنار کشیده و مانند یک نریتور (گوینده) مستند به بازخوانی زندگی و زمانه شخصیت‌های خود می‌پردازد و در هم‌تنیدگی زندگی آنها نسبت به هم را واکاوی می‌کند.

کتاب صوتی «سایه ملخ»

کتاب های صوتی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند

کتاب صوتی «سایه ملخ» اثر محمدرضا بایرانی در انتشارات کتاب نیستان با صدای حامد فعال در سال ۹۸ منتشر شد.

رمان «سایه ملخ» در زمره یکی از موفق‌ترین تلاش‌های محمدرضا بایرامی برای خلق رمان نوجوان و در مختصات جنگ است. او برای خلق این اثر به مانند بسیاری از آثار داستانی خود به روستا می‌رود؛ به جایی که مختصات زیستی آن را به خوبی می‌شناسد و قهرمانش را نوجوانی چوپان انتخاب می‌کند که به خاطر کم‌سو شدن چشم‌های پدر خود به تنهایی به مراقبت از گوسفندان مشغول است. داستان در ادامه با تمثیل هجوم ملخ‌ها به محصولات زراعی روستا ادامه و پس از آن ماجرای مفقود شدن گوسفندان روستاییان و کشف دزدیده شدن آنها توسط نیروهای عراقی آماده شده در مرزهای دو کشور برای حمله به ایران به اوج می‌رسد و درست در همینجاست که قهرمان نوجوان او و داستانش به ناگاه رشد کرده و خود را در صحنه‌ای تازه و نادیده از زندگی می‌بیند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار