بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از پایش کامل بنا‌های تاریخی استان زنجان پس از بارش باران در سراسر استان خبر داد.

بارندگی های اخیر به بناهای تاریخی زنجان آسیب نزده است.به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛امیرارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اعلام این خبر گفت:با توجه به بارش باران در استان بازدید مستمر کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به جهت حفاظت و امنیت آثار تاریخی استان که از ۴۵ روز گذشته آغاز شده است و خوشبختانه پس از بارش رحمت الهی، هیچگونه گزارشی مبنی بر آسیب از بنا‌های تاریخی تحت پوشش اداره کل در سراسر استان به ویژه پل‌های، سراها، کاروانسرها، مساجد تاریخی و .. دریافت نشده است.

او افزود: از همان ابتدای بارش‎ها، کارشناسان به طور دائم وضعیت آثار تاریخی را کنترل و تحت نظر داشتند و پایش‎های لازم را نیز انجام دادند و با توجه به آغاز بارش‌های فصلی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر شدت این سامانه اقدامات پیشگیرانه از بنا‌های تاریخی با دقت بیشتر انجام خواهد شد.

ارجمند اظهار داشت: مراحل پایش آثار تاریخی استان و گزارش‎گیری از عوامل میراث فرهنگی در سطح استان همچنان در حال انجام است.

او ادامه داد: خوشبختانه کلیه محوطه‎های تاریخی در سلامت به سر می‌برند و آماده برای بازگشایی به روی گردشگران بعد از پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا و وزارت میراث فرهنگی می‌باشند .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان یادآور شد: صیانت و نگهداری از بنا‌های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن‌ها از اولویت‌های این اداره کل به عنوان متولی حفاظت از این آثار به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.