کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا در فرانسه

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه از کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا از ۱۱ مه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد محدودیت‌های ناشی از کرونا از ۱۱ مه کاهش خواهد یافت.

ادوارد فیلیپ اعلام کرد مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی و راهنمایی به شکلی تدریجی و اختیاری از تاریخ مذکور بازگشایی خواهند شد.

وی در ادامه افزود: دولت برای شمار دانش آموزان، حدی نهایی را در هر فصل تحصیلی به عنوان شرطی برای از سر گیری فعالیت‌های آموزشی مدارس قرار داده که از آن جمله این است که علاوه بر لزوم تبعیت از قوانین نظافتی و پوشیدن ماسک، تعداد دانش آموزان در هر فصل تحصیلی از ۱۵ نفر تجاوز نکند.

نخست وزیر فرانسه همچنین اعلام کرد به استثنای کافه‌ها و رستوران ها، مغازه ها، موزه‌ها و کتابخانه‌های کوچک نیز از تاریخ مذکور در‌های خود را به روی عموم باز خواهند کرد.

وی گفت: پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌ها اجباری خواهد بود و افرادی که آن را نقض کنند، جریمه خواهند شد.
از سوی دیگر، وزارت بهداشت فرانسه از افزایش شمار جان باختگان کرونا به ۲۵ هزار و ۹۸۷ نفر خبر داد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا پس از تشخیص ۷۴۶ مورد جدید، به ۲۰۹ هزار و ۴۴۴ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه اعلام کرد دو هزار و ۹۶۱ نفر از مبتلایان تحت مراقبت‌های بهداشتی در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند و با بهبودی ۱۲۹۱ نفر دیگر، شمار بهبودیافتگان نیز به ۵۵ هزار و ۲۷ نفر رسید.

تا کنون بیش از سه میلیون و نهصد هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ همچنان که بیش از ۲۷۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار