پمپئو ادعاهای خود را علیه چین تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای مجددا چین را به مخفی‌کاری در رابطه با ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد بر اساس اطلاعات خبری که طی ماه گذشته  رسانه‌ای شد، ۲۵۰ هزار نفر از اهالی ووهان در پی شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «دولت چین باید برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به ما کمک کند».

پیش از این، آمریکا بارها چین را در رابطه با شیوع ویروس کرونا و مطالبی در این‌ باره مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده بود که پکن در رابطه با ویروس کرونا مخفی‌کاری می‌کند. چین اما در واکنش به ادعاهای آمریکا در ارتباط با همه‌گیری ویروس کرونا، تاکید کرد که آمریکا همچنان دروغ می‌گوید.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی در رابطه با برقراری مجدد روابط تجاری با چین در سایه درگیری‌های لفظی اخیر اظهار نظر کرد و گفت: «درهای مذاكره تجاری بیشتر بین آمریکا و چین  باز است».

پیشتر نیز دونالد ترامپ ویروس کرونا را ویروس چینی خوانده بود، وزارت خارجه چین در رد این ادعا تاکید کرد که واشنگتن خود متهم به دامن زدن به یک جنگ بیولوژیکی به واسطه ویروس کرونا است.

مسئولان امنیتی چین هشدار دادند که احتمال رویارویی نظامی بین آمریکا و چین در سایه درگیری‌های لفظی بین سران دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار