پای لنگ نظارت در دستگاه‌های متولی انفال

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نظارت کمرنگ متولیان انفال، بستر برای دست درازی به بیت المال را فراهم می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان امروز در مراسم معرفی رئیس دادگستری گالیکش بار دیگر با انتقاد از نظارت کمرنگ در دستگاه‌ها گفت: متاسفانه متولیان انفال در نظارت‌ها یا کاهلند یا به عمد دست درازی می‌کنند و به متخلفین کمک می‌کنند.

 

هادی هاشمیان افزود: نظارت کمرنگ بر زیرمجموعه از سوی مدیران بالادستی، باعث ایجاد فساد در دستگاه‌ها می‌شود و باید متولیان نسبت به این امر حساس باشند.

 

هاشمیان در ادامه گفت: فرمانداران به عنوان بالاترین مرجع اجرایی در هر شهرستان باید نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را جدی بگیرند و بستر‌های بروز فساد اداری را شناسایی و رفع کنند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان از روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها هم خواست: به عنوان متولیان پیشگیری از وقوع جرم، مطالبه گر باشند و در حوزه‌ای که مسئولیت آن را بر عهده دارند نظارت را جدی بگیرند و از دستگاه‌های اجرایی نیز نظارت را مطالبه کنند.

 

هادی هاشمیان در ادامه سخنان خود به اقدامات خوب استان برای پیشگیری از جرم هم اشاره کرد و گفت: با همکاری مردم، علما، دانشگاهیان، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی پارسال تعداد پرونده‌های کیفری بیش از ۸ هزار فقره کاهش یافت و تعداد جرم‌ها نیز ۱۶ هزار و ۴۰۰ مورد کمتر شد که حکایت از شان و شعور مردم استان است.

 

رضا بذری در مراسم امروز به ریاست دادگستری گالیکش منصوب شد. همچنین امروز در مراسم‌های جداگانه علی خانی رئیس دادگاه بخش نوکنده شد و سیدعلی حسینی هم دادستانی آزادشهر را برعهده گرفت.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.