فرمانده انتظامی شرق استان تهران خبر داد؛

انهدام باند سارقان ۵۰۰ رأس احشام در ورامین

سردار عزیزی از شناسایی و انهدام باند حرفه‌ای سرقت سریالی ۵۰۰ رأس احشام در جواد آباد ورامین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در پی دریافت گزارش سرقت‌های سریالی شبانه در بخش جواد آباد ورامین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیر سارقان ادامه داشت تا اینکه سرنخ‌هایی از فعالیت ۲ نفر در زمینه فروش مخفیانه احشام بدون آن که خودشان دام زنده‌ای داشته باشند به دست آمد که با هماهنگی مقام قضایی هر ۲ متهم شناسایی و پس از دستگیر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سردار عزیزی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند که در ادامه تحقیقات طی چند مرحله بازجویی به سرقت بیش از ۵۰۰ رأس گوسفند و گوساله طی ۱۳ فقره به ارزش کارشناسی شده بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش جواد آباد ورامین و فروش آن‌ها به فردی مالخر در استان‌های همجوار اعتراف کردند.


بیشتر بخوانید: دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در دماوند


این مقام ارشد انتظامی در ادامه در خصوص شگرد سارقان بیان داشت: این افراد ابتدا دامداری مورد نظر خود را در طول شبانه روز مورد بررسی قرار می‌دادند و پس از اطمینان از نداشتن نگهبان و عدم نصب تجهیزات ایمنی و دوربین در محل نگهداری احشام، در تاریکی شب با تخریب دیوار پشت دامداری اقدام به سرقت احشام می‌کردند.

سردار عزیزی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی عنوان کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری سایر همدستان، مالخر و کشف احشام مسروقه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان در پایان از دامداران خواست، محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند و از ورود افراد غریبه تحت عنوان مشتری به محل نگهداری احشام جلوگیری کنند و در صورت مشاهده افراد ناشناس و یا خودرو مشکوک از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار