افشاگری پزشک آمریکایی درباره سهل‌انگاری دولت ترامپ

یک مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا در شکایتی اعلام کرد مقامات دولتی هشدار‌های او نسبت به شیوع فاجعه‌بار ویروس کرونا را نادیده گرفته و او را به دلیل این هشدار‌ها از کار برکنار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «ریک برایت» مدیر ناظر بر تحقیقات پیشرفته بیومدیکال وزارت بهداشت آمریکا، در شکایتی افشا کرد که مقامات دولتی آمریکا به دلیل ابراز نگرانی او درباره شیوع کرونا او را از سمتش اخراج کردند و تهدید ناشی از شیوع این بیماری را نادیده گرفتند.

دکتر برایت که اخیرا به دلیل زیر سوال بردن پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای استفاده از داروی مالاریا برای درمان بیماری کرونا، از کار برکنار شده بود، در شکایتی که با کمک یکی از نهاد‌های ناظر بر دولت تنظیم شد، گفت در ماه ژانویه نسبت به شیوع ویروس کرونا در آمریکا هشدار داد، اما با رفتار خصومت آمیز وزیر بهداشت و دیگر مقامات وزارت بهداشت این کشور مواجه شد.

در بخشی از شکایت این پزشک آمریکایی آمده است: دکتر برایت، با فوریت رسیدگی به موضوع شیوع ویروس کرونا را شروع کرد، اما این اقدام با مقاومت مقامات وزارت بهداشت بویژه شخص وزیر همراه شد که به نظر می‌رسد قصد کم اهمیت نشان دادن این تهدید فاجعه‌بار را داشتند. وکلای برایت می‌گویند اخراج او از سمت خود در وزارت بهداشت، نقض عملی قانون محافظت از افشاگران دولتی است.

این پزشک آمریکایی پس از اخراج از سمت خود در مصاحبه‌ای اعلام کرد بر پروژه ساخت واکسن برای بیماری کووید-۱۹ نظارت می‌کرد، اما به دلیل ابراز نگرانی درباره داروی پیشنهادی رئیس جمهور برای درمان این بیماری از کار اخراج شد. برایت گفت: فکر می‌کنم انتقال من به موسسه ملی سلامت آمریکا به دلیل اصرارم بر این بود که دولت باید میلیارد‌ها دلار پول که از سوی کنگره برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ تخصیص یافته را به جای اختصاص به دارو‌ها و واکسن‌های فاقد اعتبار علمی، صرف یافتن درمان علمی و مطمئن برای این بیماری کند.

برایت تاکید کرد برخلاف نظر مدیران گمراه وزارت بهداشت، استفاده از دارو‌هایی نظیر هیدروکسی کلروکین و کلروکین به عنوان درمانی برای ویروس کرونا را محدود کردم، زیرا این کار فاقد توجیه علمی است.

رئیس جمهور آمریکا هفته‌ها بر استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین، داروی درمان مالاریا، برای درمان کرونا تاکید کرد و برای خرید مقادیر زیادی از آن به دولت فدرال دستور داد.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد دلیل اصرار رئیس‌جمهور آمریکا بر استفاده از این دارو این است که از داروی «هیدروکسی کلروکین» منفعت اقتصادی می‌برد. در چند روز اخیر، با وجود هشدار متخصصان، دونالد ترامپ بر تبلیغ و توصیه برای مصرف داروی هیدروکسی کلروکین با هدف درمان مبتلایان به ویروس کرونا اصرار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار