تجهیز و راه‌اندازی ۱۷ مرکز برای خرید تضمینی کلزا

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از تجهیز و راه‌اندازی ۱۷ مرکز برای خرید تضمینی کلزا در مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ماشااله ارویسی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان خبر داد و گفت : با برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع غرب استان کرمانشاه پروژه خرید تضمینی این محصول ارزشمند در استان کرمانشاه کلید خورد.

او گفت : از آنجا که در استان کرمانشاه شاهد تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان هستیم، همه ساله فصل خرید تضمینی دانه‌های روغنی از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در مناطق گرمسیری استان آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر استان تا اواخر مردادماه به طول خواهد انجامید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: طی سال جاری نیز با تحویل‌گیری بیش از ۳۹ تن خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان خرید تضمینی این محصول ارزشمند و استراتژیک در یک مرکز خرید واقع در نصرآباد شهرستان قصرشیرین آغاز شد.

او با پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان کرمانشاه، ادامه داد: ۱۷ مرکز خرید در سراسر استان به منظور خدمات‌رسانی به کشاورزان کلزاکار تجهیز و آماده به کار هستند.

ارویسی قیمت این دانه روغنی را با افت ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۲۰ ریال اعلام و گفت: مراکز خرید تضمینی ملزم به تحویل‌گیری کلزای کشاورزان با حداکثر ناخالصی ۱۰ درصد و حداکثر رطوبت ۲۰ درصد هستند که براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، میزان درصد رطوبت و درصد ناخالصی بر روی قیمت تمام شده محصول تاثیر مستقیم دارد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.