مقام سابق آمریکایی: سیاست‌های واشنگتن باعث ارعاب ایران نشده است

ریچارد نفیو، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست‌های ضد ایرانی این کشور، اذعان کرد این سیاست‌ها باعث ارعاب ایران نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ریچارد نفیو»، یکی از معماران تحریم‌ها علیه ایران در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سیاست‌های دولت این کشور علیه ایران به ریاست دونالد ترامپ انتقاد کرد.

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در پیامی توییتری اذعان کرد که سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن باعث ارعاب جمهوری اسلامی ایران نشده است.

ریچارد نفیو مدعی شد: «علی‌رغم همه لفاظی‌ها درباره جایگزین کردن برجام با یک توافق بهتر، واقعیت این است که سیاست دولت باعث شده بار دیگر برنامه هسته‌ای ایران در آستانه توانایی تولید سلاح هسته‌ای ظرف چند هفته قرار بگیرد بدون اینکه برنامه‌ای واقعی برای جلوگیری از آن وجود داشته باشد.»


بیشتر بخوانید: اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

عضو ارشد لابی ضد ایرانی خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کشورمان شد


مقام سابق آمریکایی در پیامی دیگر نوشت: «تصمیم ترامپ برای خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸ علاوه بر تحریک بخش اعظمی از دنیا، انگیزه ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خودش را از بین برد.»

ریچارد نفیو در توییتی دیگر نوشت: «شاید هم ایران احساس می‌کند که باید در واکنش (به آمریکا)، قدرتش را به رخ بکشد. عملیات‌های اخیر سپاه (پاسداران انقلاب اسلامی) در خلیج فارس نشان می‌دهد که منطقه از ثبات کمتری برخوردار است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار