رئیس دانشگاه آزاد:

برای برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد تصمیم گیری نکرده ایم

طهرانچی گفت: برای برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد هنوز تصمیم نگرفته ایم و مشخص نیست که به چه صورت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع آموزش مجازی در دانشگاه ها، دانشگاه های غیردولتی نیز از این قافله عقب نماندند و به این عرصه ورود کردند. با توجه به گستردگی  واحدهای دانشگاه آزاد و آمار بالای دانشجویان این دانشگاه سوالات و دغدغه های فراوانی برای دانشجویان پدید آمده است.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه مراسمی درباره آزموش های مجازی،  نحوه برگزاری امتحانات و  زمان بازگشایی کلاس های این دانشگاه به بیان توضیحاتی پرداخت که در ادامه می خوانید.

طهرانچی درباره میزان برگزاری کلاس های مجازی گفت: از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو، تعداد ۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دانشجو از ۱۶ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت در کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: تعداد استاد _ کلاس تشکیل شده در دانشگاه آزاد ۴۵۶ هزار در کل کشور بوده به جز کلاس‌های استان تهران که اگر به این تعداد یک سوم دیگر نیز اضافه کنیم. چیزی حدود ۶۰۰ هزار استاد _کلاس از فروردین تشکیل شده است. یعنی بیش از ۵۰ درصد دانشجویان در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده اند.

طهرانچی تصریح کرد: در کنار این تعداد زیادی دانشجوی دیگر نیز وجود دارند که از کلاس‌های آفلاین استفاده کرده اند. با این آمار دانشگاه آزاد در حال تبدیل شدن به بزرگترین دانشگاه مجازی دنیا است.


بیشتر بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی برای سومین بار


دانشجویان می توانند در مناطق سفید سر کلاس درس حاضر شوند

او درباره زمان حضور دانشجویان در کلاس های درس گفت: تفاوت ماهوی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های کشوری وجود دارد و دانشگاه‌های کشوری مثل ما پراکندگی ندارند. از ستاد ملی کرونا و بخش آموزش عالی می‌خواهیم که به ظرفیت دانشگاه آزاد توجه کنند. شهر‌های زیادی در وضعیت سفید قرار دارند و با توجه اینکه ما در این شهر‌ها واحد داریم، دانشجویان می‌توانند سر کلاس حاضر شوند.

طهرانچی ادامه داد: با وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا مذاکراتی داشته ایم که وضعیت این دانشگاه را متفاوت از سایر دانشگاه‌ها ببینند و شرایط ما را برای ارائه خدمات مطلوب ببینید، ولی هنوز هیچ گونه مذاکره‌ای با ما نکرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه درباره آخرین تصمیمات برای برگزاری امتحانات دانشگاه گفت: اعلام کردیم به محض اینکه وضعیت هر شهری که از لحاظ شیوع کرونا، سفید اعلام شود، دانشجویان می‌توانند با حضور در واحد نزدیک به محل سکونت، فعالیت داشته باشند. البته برای برگزاری امتحانات این دانشگاه هنوز تصمیم نگرفته ایم و مشخص نیست که به چه صورت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من یک دانشجو ام
۱۳:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ولله ظلمه بالله ظلمه دانشجو ها که 90 در صدشون الان بیکارن شهریه این ترمو از کجا بیارن
مسئولین خواهشا به این دانشجوهام توجه کنین
قشردانشجو جزع ضعیف ترین قشر کشور
بابا ولله نداریم ببخشین این شهریه رو
Iran (Islamic Republic of)
من یک دانشجو ام
۱۳:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام کاش به گوش مسعولین برسونین ماتواین وضعیت بد اقتصادی تو خوردو خوراکمون موندیم چه به رسه به شهریه دانشگاه
وجدانن یا کلشو یا قسمت زیادشو ببخشن بخدا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
شیری معاون سابق آموزشی
۰۳:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا دانشگاه آزاد ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجودارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟که تعداد ۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دانشجو از ۱۶ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت در کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کرده اند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
والله بخدا تصمیم گیری نکنید بهتره . با این تصمیمات بیشتر آزار و اذیت میرسونید
آخرین اخبار