فرماندار اردبیل خبر داد:

نظارت جدی برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو

فرماندار اردبیل از نظارت جدی برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللوی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل صبح امروز در جلسه‌ی بررسی وضعیت کشتار دام در سطح شهرستان اردبیل گفت: نظارت جدی برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو توسط دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان‌های ذیربط انجام می‌شود و باید کلیه کشتار دام در کشتارگاه اردبیل و با نظارت بهداشتی لازم از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت انجام شود.

او بیان کرد: کشتار غیر مجاز دام زمینه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت را فراهم می‌آورد و حفظ سلامتی شهروندان باید در اولویت همه اعم از قصابان محلی و دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: کشتار دام در حاشیه خیابان‌ها و محیط غیر بهداشتی تخلف است و در صورت مشاهده با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

امامی یگانه گفت: کشتارگاه‌ها با رعایت فرایند بهداشتی و با نظارت‌های مستمر اقدام به کشتار می‌کنند و این امر ضرورت مهم در ارایه گوشت سالم به شهروندان ایفا می‌کند.

او از تشدید نظارت بر عرضه گوشت در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: در صورت مواجهه با کشتار غیر مجاز با دستور مقامات قضایی اقدامات قانونی لازم برای حفظ سلامتی مردم معمول خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.