آموزش در مناطق محروم عشایری خراسان شمالی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آموزش دانش آموزان مناطق محروم عشایری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: ۹۲ باب مدرسه عشایری خراسان شمالی،جمعیت دانش آموزی کمتر از ۱۰ نفر دارند که امکان آموزش آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری نیز وجود دارد.

سعیدی  اظهار داشت: پیشنهاد اجرای برنامه آموزش حضوری در مدارس عشایری با جمعیت کم را در ستاد کرونای استان مطرح خواهیم کرد که اگر این طرح مصوب شود، به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تلاش ما بر این است تا دانش آموزان مناطق محروم عشایری استان نیز در سال تحصیلی جاری دانش آموخته شوند.

سعیدی افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطق عشایری استان به دلیل نداشتن دسترسی به اینترنت، با رعایت مسایل بهداشتی به صورت حضوری از آموزش‌های درسی می‌توانند بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی  اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان عشایر به صورت چند روز در هفته و در مقاطع جداگانه، در فضای باز آموزش می‌بینند.

در خراسان شمالی ۱۷۲ مدرسه عشایری وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ مدرسه به عشایر کوچرو خدمات می‌دهد.

هم اکنون خانوار‌های عشایری خراسان شمالی از مناطق زمستان گذران مراوه تپه استان گلستان در حال کوچ به مناطق ییلاقی استان خراسان شمالی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.