عضو ارشد لابی ضد ایرانی خواستار کاهش تحریم‌ها علیه کشورمان شد

یکی از اعضای سابق لابی ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با پشت کردن به سیاست‌های این گروه، خواستار کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نورمن روول» مقام سابق سازمان سیا و عضو ارشد یکی از افراطی‌ترین لابی‌های ضد ایران که چندین سال تلاش‌هایی را برای فشار بر شرکت‌های دارویی به منظور توقف تجارت قانونی خود با تهران حتی در بحبوحه همه گیری کرونا صورت داده بود، به نظر می‌رسد از سیاست‌های فشار علیه ایران فاصله گرفته و مواضع مخالف با گروه خود را اتخاذ کرده است.

روول در مقاله‌ای که اخیرا در پایگاه اینترنتی «نیشن» منتشر شد، نوشت: جامعه بین المللی باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا مردم ایران بتوانند به تجهیزات پزشکی دسترسی پیدا کنند.

این مقام بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، که از سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر اطلاعاتی ملی در برنامه ضد ایران هسته‌ای مشغول بکار بوده، در این مقاله از جامعه جهانی خواست تا انتقال تجهیزات پزشکی به ایران را نه فقط به دلایل انسانه دوستانه، بلکه به دلیل اینکه سفر ایرانیان در منطقه می‌تواند به انتشار این ویروس منجر شود، تسهیل کنند.

یک رسانه آمریکایی با اشاره به استدلال‌های روول آن‌ها را منطقی و در راستای خواست جهانی دانست. هر چند تناقضی آشکار با سیاست‌های ضد ایرانی این نهاد دارد.

در حالیکه جنگ طلبان در واشنگتن خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا هستند، نشریه نیشن هفته گذشته مطلبی منتشر کرد که در آن مقامات اطلاعاتی ارتش آمریکا نگرانی عمیق خود را درباره پیامد‌های بهداشت عمومی تحریم‌های آمریکا بر توانایی ایران در مبارزه با ویروس کرونا اعلام کردند.

گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مدعی است هدف آن متقاعد کردن ایران برای دست برداشتن از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی است و در عین حال تلاش می‌کند مردم ایران را تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نگیرند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است ایران قصد و برنامه‌ای برای تولید سلاح اتمی ندارد.

تلاش‌های این لابی ضد ایرانی از تحریم‌های اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه شخص یا شرکت‌هایی که با ایران تجارت قانونی دارند نیز فراتر رفته است. این لابی ضد ایرانی که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز مرتبط است، سالهاست که از طریق فشار بر کشور‌ها برای پیشبرد تحریم‌ها علیه ایران تلاش می‌کند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران، مقامات بین‌المللی و سیاسی زیادی در سطح جهان خواستار رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند. همچنین شماری از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره با ارسال نامه به وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا تسهیل در تحریم‌های ایران را خواستار شدند. با این وجود، کاخ سفید صراحتاً با هر گونه برداشته شدن تحریم‌های تهران مخالفت کرد.

برخی مقامات آمریکایی آشکارا از شیوع ویروس کرونا در ایران ابراز خوشحالی می‌کنند و معتقدند فشار بیشتر بر تهران باعث مذاکره این کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
چه تحریم ها باشه چه نباشه.
چوپ-خط آمریکا خیلی وقته که پرشده.
با یک خروس قندی چیزی درست نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
به هیچکدومشون اعتماد ندااااااریم
آخرین اخبار