نجفی در نطق میان دستور:

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، سیاست یک بام و دوهوای کاخ سفید را نشان می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تلاش آمریکا در ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی ایران نشانه سیاست یک بام و دوهوای مقامات کاخ سفید است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت روز شوراها، روز ملی خلیج فارس، کار و کارگر و معلم گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از معادلات اقتصادی و اجتماعی در سطح بین المللی را تحت تأثیر قرار داده است و در محافل سیاسی و علمی دنیا مسئولیت و قصور کشور‌ها و میزان کارآمدی سازمان بهداشت جهانی مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است.

او افزود: درباره مناسبات بین‌المللی پساکرونا در دنیا بحث‌های مختلفی صورت می‌گیرد، حتی در مورد حقوق بین الملل پساکرونا گمانه زنی می‌شود، همچنین برخی کشور‌ها مانند آمریکا تلاش می‌کند تا در این دوران کرونایی برای مقاصد سیاسی خود از جمله در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده کنند که البته با انتقاد جامعه جهانی مواجه شده‌اند.

نجفی خوشرودی گفت: مقابله با تأثیرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی که از جمله در کاهش بی سابقه قیمت نفت، کاهش مبادلات تجاری کشورها، قطع پرواز‌ها و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافران و گردشگران قابل مشاهده است بدون عزم مشترک و همبستگی جهانی امکان پذیر نخواهد بود. متاسفانه شمار قابل توجهی از اتباع کشور‌های مختلف از جمله تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشکر از زحمات کادر پزشکی کشور و پزشکان و پرستاران و نهاد‌های مردمی و نظامی در دوران کرونا گفت: علی‌رغم برخی ابهامات و تأخیر‌ها در مقابله با این بیماری منحوس و فعالیت کم فروغ مجلس شورای اسلامی در مجموع اقدامات خوبی برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این بیماری و درمان بیماران و تامین ملزومات بهداشتی انجام شد که در خور تقدیر است.

نجفی خوشرودی اضافه کرد: ایران از معدود کشور‌هایی بود که با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا توانسته با کرونا مقابله و تبعات آن را مدیریت کند.

او با بیان اینکه حفظ سلامتی و معیشت مردم حائز اهمیت است، تصریح کرد: ساماندهی، تقویت و استمرار کمک‌های معیشتی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری مجدد از شیوع کرونا در کشور مورد تاکید است.

نجفی خوشرودی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشور موجب افتخار و مورد حمایت است، ادامه داد: نقش برجسته ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه قابل ارزیابی است، ولی باید گام‌های مؤثر از طریق مبارزه با فساد و اصلاح ساختار‌ها، پاسخگویی و افزایش نظارت و شفافیت را در کشور افزایش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در پرتو سه اصل توسعه اقتصادی، حمایت از سرمایه اجتماعی و توان دفاعی کشور، قدرت ملی مستحکم‌تر خواهد شد؛ در این راستا تلاش دولت آمریکا در ممانعت از لغو تحریم تسلیحاتی کشور طبق برجام مصداق بارز آنارشیزم دولتی و نشانه آشفتگی و سیاست یک بام و دوهوای مقامات کاخ سفید است.

نجفی خوشرودی افزود: آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند به این سند برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران استناد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز‌های پایانی را طی می‌کند؛ در چهار سال گذشته کشورمان با فراز و فرود‌های متعددی روبرو بوده و هم اکنون نیز کشور با شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و بین المللی مواجه است؛ کاهش درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه، مشکلات اقتصادی به ویژه چالش بیکاری و اثرات تحریم بر پیچیدگی وضعیت یادشده افزوده است.

او ادامه داد: در چنین شرایطی تضعیف مجلس به نفع ملت و مملکت نخواهد بود، سازوکار‌های قانونی موجود محکم در کشور و تفسیر‌هایی از حدود اختیارات برخی نهاد‌ها شرایط دشواری را روبروی مجلس ایجاد کرده به گونه‌ای که اختیارات عملی و مسئولیت‌ها با یکدیگر تطابق ندارد؛ شاید اصلاح قوانین، تغییر و رویکرد و انتظارات مردم نسبت به جایگاه و وظایف اصلی نمایندگان مجلس و بازبینی روش‌های برگزاری انتخابات بتواند به چنین وضعی پایان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طبعا جهت این تغییرات باید به نفع هر چه بیشتر نهاد‌های دموکراتیک و استیفای موثرتر حقوق عمومی باشد.

نجفی‌خوشرودی  افزود: چهار سال در کسوت نمایندگی مردم بابل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت کردم؛ با وجود همه ظرفیت‌ها و چالش‌ها آنچه در مسیر ایفای نقش درست نمایندگی همواره مورد توجه بوده، ارزش و اصالت خدمت بااستفاده از فرصتی بود که در اختیارم گذاشتید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجددا از محبت‌های سخاوتمندانه مردم بابل قدردانی می‌کنم به‌ویژه آنهایی که حمایت و انتقاد کردند و امیدوارم افرادی که ناجوانمردانه مسیر تخریب را در پیش گرفتند بر مدار انصاف استوار باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار