در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکسن «ب ث ژ» می‌تواند مرگ‌ومیر کرونا را کاهش دهد

مردانی گفت: بر اساس برخی تحقیقات، واکسن «ب ث ژ» می‌تواند باعث کاهش میزان مرگ و میر افراد مبتلا به بیماری کرونا شود.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا و فوق تخصص عفونت‌های ریه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر واکسن «ب ث ژ» در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: به تازگی مطالعاتی مبنی بر تأثیر واکسن ب.ث. ژ در مقابله با بیماری کرونا انجام شده است و دانشمندان در حال تحقیق و بررسی این موضوع هستند.

او ادامه داد: در کشورمان واکسن ب ث ژ در بدو تولد به نوزادان تزریق می‌شود و بر اساس برخی تحقیقات این واکسن می‌تواند باعث کاهش میزان مرگ و میر افرادمبتلا به بیماری کرونا شود.

مردانی بیان کرد: افرادی که در بدو تولدشان این واکسن را تزریق نکرده اند؛ بیشتر در معرض خطر فوت ناشی از بیماری کرونا قرار دارند البته این موضوع در حد یک مطالعه و تحقیق بوده و به طور کامل به اثبات نرسیده است.


بیشتر بخوانید: ساخت واکسن کرونا در شرایط فعلی جنبه تبلیغات دارد


عضو کمیته کشوری کرونا افزود: واکسن ب ث ژ در کشور‌هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه در بدو تولد تزریق نمی‌شود و احتمالا این مسئله می‌تواند دلیل مرگ و میر بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در چنین کشور‌هایی باشد.

مردانی گفت: بر اساس نتایج برخی مطالعات، واکسن ب ث ژ باعث ایجاد تغییر در سیستم ایمنی می‌شود و مقابله با بیماری کرونا را راحت‌تر می‌کند.

او در پایان یادآوری کرد: درصورت اثبات کامل این تحقیقات و فرضیه، می‌شود در سایر کشور‌ها از این واکسن در جهت مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار