دادگاه عالی برزیل دستور رئیس‌جمهور این کشور را به چالش کشید

رسانه‌های برزیلی گزارش دادند یک قاضی دادگاه عالی برزیل طی حکمی، دستور رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر اخراج دیپلمات‌های ونزوئلایی را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دادگاه عالی برزیل دستور ژاییر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور، را درباره اخراج دیپلمات‌های ونزوئلایی لغو کرد.

پرتال خبری «اینفوبا» برزیل با انتشار این خبر نوشت دادگاه روز شنبه خواستار آن شد تا رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه این کشور درباره تصمیم خود در خصوص اخراج دیپلمات‌های ونزوئلایی توضیح دهند. این حکم پس از آن صادر شد که یک نماینده مجلس برزیل از حزب گارگران علیه دستور رئیس‌جمهور این کشور یک دادخواست تنظیم کرد.

بنا به دستور پیشین بولسونارو، این دیپلمات‌ها باید امروز (دوم مه) برزیل را ترک می‌کردند. از ابتدای ماه مارس برزیل از تمامی کارکنان سفارت خود در ونزوئلا خواست که خاک آن کشور را ترک کنند و در همین زمان به دنبال خراب شدن روابط دوجانبه میان دو کشور به تمامی دیپلمات‌های ونزوئلایی نیز دستور داد از برزیل خارج شوند.

روابط میان ونزوئلا و برزیل به دنبال حمایت این کشور از خوان گوایدو، سرکرده مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، تیره شده است. گوایدو در اواخر سال ۲۰۱۸ خود را رئیس‌جمهور موقت اعلام کرد و بلافاصله آمریکا و تعدادی دیگر از کشور‌های جهان از او حمایت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
این هم زود دفترش بسته میشه
آخرین اخبار