۶ بوستان روستایی در دامغان ایجاد شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۶ بوستان روستایی سال گذشته در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: بوستان‌های روستایی سال گذشته در روستا‌های محمدآباد، جزن، حسین‌آباد حاج علینقی، آهوانو و تویه رودبار ایجاد شد.

او افزود: بوستان روستایی با هدف توسعه فضای سبز در مناطق روستایی شهرستان، ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم ایجاد می‌شود.

عباسی راد بیان کرد: در هر یک از این بوستان‌های روستایی حدود ۱۰۰ نهال از گونه‌های سرو، سنجد، زیتون تلخ و کاج، غرس شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان اظهار داشت: اقدامات زیربنایی شامل تسطیح اراضی، زیرسازی فضا، خاکبرداری و آماده سازی محیط، توسط منابع طبیعی، دهیاری و اهالی روستا انجام شده است.

او تصریح کرد: توسعه و ایجاد بوستان‌های روستایی در دستور کار قرار دارد و پس از شکست کرونا، برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد این فضا‌های سبز انجام می‌شود.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و امیرآباد، سه شهر و ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.