انتقاد نمایندگان فلسطینی از وعده بایدن درباره قدس اشغالی

نمایندگان فلسطین به شدت از وعده نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا برای حفظ سفارت این کشور در قدس اشغالی انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، برخی نمایندگان فلسطینی از جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به علت وعده او در حمایت از قرار گرفتن پایتختی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس در صورت پیروزی در انتخابات انتقاد کردند.

آنان موضع بایدن در خصوص مناقشه با رژیم صهیونیستی را همانند موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دانستند.

رئیس حزب سیاسی ابتکار ملی فلسطین وعده بایدن را درباره بیت المقدس نامیدکننده دانست و گفت: کاش برنی سندرز رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بود. اگرچه او یهودی است، بهترین موضع را در میان سیاستمداران آمریکایی در قبال حقوق فلسطین دارد.

وی افزود: ترامپ و بایدن هر دو از الحاق کرانه باختری به اسرائیل حمایت می‌کنند. این قابل قبول نیست و نقض قوانین بین المللی است. این نقض همان قطعنامه‌ای است که آمریکا در شورای امنیت با آن مخالفت نکرد؛ قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که الحاق سرزمین‌های اشغالی را ممنوع و اسرائیل را از شهرک سازی در آن‌ها منع می‌کند.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی اخیرا مدعی شده است: من با تصمیم دولت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به اورشلیم (قدس اشغالی) مخالف هستم، اما در صورت پیروزی در انتخابات سفارت ما در این شهر باقی خواهد ماند.

او افزود: انتقال سفارت نباید در آن شرایط صورت می‌گرفت و باید توافقی در چارچوب برقراری صلح حاصل می‌شد. با این وجود، این اقدام رخ داده است و من دیگر سفارت را به تل آویو منتقل نخواهم کرد.

پیش‌تر ترامپ در سال ۲۰۱۸ در اقدامی که با حمایت برخی کشور‌های خائن عربی همراه بود، بیت المقدس را «پایتخت» رژیم صهیونیستی معرفی و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: جو بایدن ، بیت المقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار