نتانیاهو: کشور‌های بیشتری باید حزب‌الله را تحریم کنند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار ممنوعیت فعالیت جنبش حزب‌الله لبنان در کشور‌های بیشتری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از تصمیم دولت آلمان برای ممنوع کردن فعالیت جنبش حزب‌الله لبنان در این کشور، خواستار تبعیت دیگر کشور‌ها از این اقدام شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به فهرستی از کشور‌های غربی که تاکنون فعالیت‌های حزب‌الله را ممنوع اعلام کردند، خواستار مشارکت کشور‌های بیشتری در این خصوص شد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: "هر کشوری که طرفدار صلح است، باید گروه‌های تروریستی را اخراج کند و از آن‌ها پشتیبانی مستقیمی یا غیرمستقیمی نداشته باشد. "

سخنگوی وزارت کشور آلمان در حساب توئیتر خود با لحنی خصمانه، جنبش حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی اعلام کرد و خبر داد مقامات برلین تمامی فعالیت‌های این حزب را در خاک آلمان ممنوع کرده‌اند. مقامات امنیتی آلمان مدعی هستند که حدود هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب‌الله در خاک این کشور فعالیت می‌کنند.

در دسامبر ۲۰۱۹، قانونگذاران آلمان قطعنامه غیرالزام‌آوری را تصویب کردند که از دولت این کشور می‌خواست فعالیت حزب‌الله لبنان را در خاک آلمان ممنوع کند. احزاب دموکرات‌های آزاد و همچنین حزب سوسیال دموکرات که با حزب اتحادیه دموکرات مسیحی ائتلاف دارند از حامیان اصلی این قطعنامه بودند. این اقدام به منظور ممنوعیت فعالیت بازوی سیاسی حزب‌الله در آلمان و افزودن این گروه به لیست تروریستی اتحادیه اروپا انجام می‌شد. برلین پیشتر میان بازوی سیاسی و واحد‌های نظامی این جنبش تمایز قائل بود.

حزب الله یک حزب سیاسی و گروه مبارز لبنانی است که از حمایت جامعه مسلمانان شیعه و همچنین بسیاری از مسیحیان و مسلمانان سنی این کشور نیز برخوردار است. این گروه در اوایل دهه ۱۹۸۰ به هنگام اشغال جنوب لبنان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی دفاعی شکل گرفت و علیه اسرائیل دست به مبارزه زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار