ترامپ: چین هر کاری می‌کند تا من دوباره انتخاب نشوم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با رویترز ضمن اتهام‌زنی مجدد به چین مدعی شد که پکن دست به هر کاری می‌زند تا او دوباره رئیس‌جمهور نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه اختصاصی که شب گذشته با خبرگزاری رویترز انجام داد، گفت معتقد است نحوه برخورد چین با ویروس کرونا ثابت می‌کند پکن «هرکاری که بتواند انجام خواهد داد» تا او در انتخابات ماه نوامبر مجددا برای ریاست جمهوری انتخاب نشود.

او که با انتقاد‌های زیادی درباره نحوه عملکرد خود و دولتش در موضوع شیوع ویروس کرونا در آمریکا مواجه است در این مصاحبه به سختی به چین تاخت و گفت به دنبال گزینه‌های مختلف در موضوع ویروس کرونا و عواقب آن گزینه‌ها برای چین است. وی گفت «من کار‌های زیادی می‌توانم انجام دهم.» ترامپ که خود متهم به عملکرد دیرهنگام در موضوع کروناست، افزود معتقد است چین باید خیلی زودتر دست به کار می‌شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگار که از گزینه تعرفه و یا اعمال بدهی برای چین استفاده خواهد کرد مورد معینی را مشخص نکرد و گفت «به اوضاع نگاه می‌کنیم.»

او در ادامه پکن را متهم کرد که خواهان پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است تا فشاری را که ترامپ بر تجارت چین وارد می‌کند، کاهش یابد. ترامپ گفت «آن‌ها دائما از روابط عمومی استفاده می‌کنند تا این طور جلوه دهند که کاملا بی‌طرف هستند.»

ترامپ در حالی این اتهامات را به چین وارد می‌کند که رؤسای جمهور هر دو کشور قول داده بودند برای مقابله و مهار ویروس کرونا دولت‌هایشان با یکدیگر همکاری کنند، اما در روز‌های اخیر واشنگتن و پکن بر سر منشاء ویروس به شدت به یگدیگر تاخته اند.

همچنین در این مصاحبه ترامپ درباره مذاکرات آمریکا و کره جنوبی نیز صحبت کرد. او گفت سئول موافقت کرده است که برای توافق همکاری دفاعی به واشنگتن پول بیشتری بدهد، اما مشخص نکرد میزان آن چقدر است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «می‌توانیم به توافق برسیم و آن‌ها خواهان توافق هستند. آن‌ها قبول کرده‌اند که پول زیادی در مقایسه با پیش از آمدن من (به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷) بپردازند.»

او در ادامه از نحوه عملکرد فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا در موضوع کرونا تقدیر کرد و گفت از این مسئله خوشحال است هرچند برخی از آن‌ها به اصلاحاتی نیاز دارند. او گفت «فکر می‌کنم همه چیز خیلی خوب پیش می‌رود.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به تمجید از فرمانداران و دولت خود می‌پردازد که آمریکا با بیش از یک میلیون مبتلا و بیش از ۶۰ هزار قربانی کرونا در صدر کشور‌های آلوده به این ویروس قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار