شدیدترین رکود اقتصادی آمریکا طی ده ساله گذشته

بنابر اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش بی‌سابقه‌ای را به دلیل همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ تجربه کرده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ با کاهش ۴.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی، شدیدترین رکود خود را تجربه می‌کند.

براساس برآورد‌های دفتر تحلیل اقتصادی، تولید ناخالص داخلی واقعی (تولید ناخالص داخلی) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با نرخ سالانه ۴.۸ درصد کاهش یافته است.

این بیانیه در حالی منتشر شد که اخیرا دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرد برآورد‌های اولیه آن نشان می‌دهد همه گیری ویروس کووید-۱۹ ضربه بزرگی را به اقتصاد این کشور وارد کرده و پیش بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال ۱۲ درصد کاهش داشته باشد که در نوع خود بی سابقه است.

کوین هاست، مشاور اقتصادی کاخ سفید نیز روز یکشنبه درباره چشم‌انداز اقتصادی وخامت‌بار آمریکا در پی همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ هشدار داد.

بنا به گزارش اسپوتنیک، برخی ایالت‌های آمریکا بدون توجه به میزان بالای مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، اقدام به بازگشایی کسب و کار‌های خود کرده‌اند. بنا به گزارش نیویورک تایمز، ایالت‌های جورجیا، اوکلاهما، کارولینای جنوبی و آلاسکا دوباره کسب و کار اقتصادی خود را از سر گرفته‌اند، این در حالیست که ۱۵ ایالت دیگر قرار است محدودیت‌های اجتماعی را تا پایان آوریل یا اوایل ماه مه لغو کنند.

آمریکا با بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مبتلا به کرونا و بیش از ۵۹ هزار فوتی در صدر کشور‌های آلوده دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار