فارس رتبه دوم کشوری در ایجاد کارگاه صنعتی

عضو شورای عالی کار گفت: فارس پس از استان تهران دومین استان در ایجاد کارگاه‌های صنعتی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد مویدی عضو  شورای  عالی کار  در  جلسه استاندار فارس با نمایندگان جامعه کارگری بیان کرد: رشد ایجاد کارگاه‌هایی که بیش از ۳۵ نفر کارگر داشتند در استان فارس نسبت به پارسال ۴۸ درصد افزایش داشته است.
 
او، تصریح کرد: ‏یکی از دلایل افزایش کارگاه‌ها در استان فارس تعامل میان بخش کارگری و کارفرمایی بوده تا شرایط کار در استان فارس نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب‌تر باشد.
 
مویدی با اشاره به شیوه ویروس کرونا در جامعه ادامه داد: فارس تنها استان کشور است که بدنه کارگری آن از ویروس کرونا آسیب جدی به آن وارد نشده است و تنها سه نفر کارگر در استان فارس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این افراد نیز با رعایت مسائل بهداشتی در خانه‌هایشان قرنطینه هستند.
 
عضو شورای عالی کار، یکی از اصلی ترین مطالباتی که جامعه کارگری از دولت دارد حمایت بیشتر در حوزه‌های مختلفی از جامعه کارگری این درحالی است که کارگران و کارفرمایان با تعاملاتی که با هم داشتن زمینه حضور افراد را در محل کار فراهم کردند.
 
او، به مدیران توصیه کرد، واحدهای اقتصادی نباید تمامی هزینه‌های خود را به گردن تامین اجتماعی بیندازند بلکه باید در راستای تامین مالی کارگاه‌های خود تلاش کنند تا حمایت‌های دولت نیز باید افزایش یابد و تنها بسنده به وام یک میلیون تومانی نکند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار