انجام ششمین گشت نظامی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب

وزارت دفاع ترکیه از انجام ششمین گشت نظامی مشترک این کشور با روسیه در بزرگراه ام-۴ در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز در توئیتی از انجام ششمین گشت مشترک این کشور با روسیه در بزرگراه حیاتی ام-۴ در شمال غرب سوریه خبر داد.

در توئیت وزارت دفاع ترکیه آمده است «بر اساس توافق/ پروتکل ترکیه-روسیه، ششمین گشت مشترک که شامل نظارت زمینی در بزرگراه ام-۴ در استان ادلب است با شرکت تمامی عناصر زمینی و هوایی انجام شد.»

بزرگراه ام-۴ که به جاده حلب- حسکه نیز معروف است در حدود ۳۰ کیلومتری مرز‌های جنوبی ترکیه قرار داد. ماه گذشته آنکارا و مسکو بر سر پروتکلی به توافق رسیدند که همه طرف‌ها را ملزم می‌کرد «اقدامات نظامی را در امتداد منطقه کاهش خشونت ادلب که از ششم مارس اعلام شد کنار بگذارند.»

این گشت‌زنی‌ها از ۱۵ مارس در امتداد بزرگراه ام-۴ از شهر ترومبا در دو کیلومتری غرب سراقب به شهر عین‌الهور آغاز شد.

پیشتر گروه‌های تروریستی ساکن در ادلب در اعتراض به گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه بخشی از بزرگراه ام-۴ را تخریب کردند. این اقدام گروه‌های تروریستی دو روز پس از آغاز گشت‌زنی استراتژیک ترکیه و روسیه در امتداد بزرگراه شمال سوریه انجام گرفت. مسیر گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه به دلایل امنیتی در ابتدا کوتاه بود، اما به تدریج این دو کشور تصمیم گرفتند طول مسیر را افزایش دهند. ارتش روسیه پیشتر گفته بود ترکیه متعهد شده است تلاش‌های گروه‌های تروریستی را خنثی کند تا از این طریق امنیت گشت‌ها در اسرع وقت در کل بزرگراه تضمین شود.

تنش‌ها در سوریه پس از آن تشدید شد که در حمله نیرو‌های سوریه به تروریست‌های «تحریر الشام» که در ادلب مستقر هستند و تعدادی از نظامیان ترکیه نیز که در کنار آن‌ها حضور داشتند، کشته شدند. به دنبال این حادثه، ترکیه عملیات تلافی‌جویانه علیه ارتش سوریه انجام داد و مدعی شد حملات آن سبب کشته، اسیر و یا زخمی شدن ۳۰۰ نیروی سوری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار