تأکید دبیرکل اتحادیه عرب بر اجرای توافقنامه ریاض

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت احترام بر توافقنامه ریاض به منظور حل بحران یمن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الدستور، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز دوشنبه با استقبال از بیانیه ائتلاف سعودی در خصوص اوضاع جنوب یمن، بر ضرورت احترام به توافق ریاض و بازگرداندن اوضاع به پیش از تحرکات اخیر از سوی شورای انتقالی جنوب یمن تأکید کرد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی دفتر رسانه‌ای دبیرخانه اتحادیه عرب، احمد ابوالغیط گفت: یکپارچگی سرزمین‌های یمن، سنگ بنای موضع اتحادیه عرب است و تقسیم و پراکندگی به نفع یمن و ملت این کشور نیست.

او همچنین بر لزوم تسریع در حل بحران یمن بجای ایجاد جبهه‌های جدید جتگی تأکید کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب همچنین از طرف‌های یمنی خواست تا به توافقنامه ریاض که در ماه نوامبر به امضا رسیده و در آن نقشه راهی برای حل اوضاع در جنوب یمن ترسیم شده بود، عمل کنند.

گفتنی است مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز امروز اعلام کرد از بیانیه خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن نگران است و ان را ناامید کننده خواند.

مارتین گریفیتس در بیانیه‌ای با اشاره به بیانیه شورای انتقالی جنوب اعلام کرد: رویداد‌های اخیر ناامید کننده است؛ به خصوص آنکه شهر عدن و مناطق دیگر در جنوب کشور، هنوز بطور کامل از سیل‌های اخیر خلاص نشده اند و از سوی دیگر با خطر ویروس کووید-۱۹ مواجه هستند.

پیشتر محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز در مصاحبه با الجزیره تاکید کرده بود اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب، بخشی از طرح سعودی- اماراتی برای ایجاد هرج و مرج است.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب روز یکشنبه، ضمن اعلام وضع فوق‌العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی و تظاهرات بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار