اندیشکده صهیونیستی: کرونا بهترین فرصت برای الحاق کرانه باختری است

یک اندیشکده صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد، زمان کنونی، بهترین فرصت برای الحاق کرانه باختری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، اندیشکده‌ای صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد فرصتی که کرونا بوجود آورده، بهترین زمان برای الحاق بیشتر مناطق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است.

در این گزارش که با عنوان «تخمین وضعیت» و از سوی مؤسسه پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل روز گذشته منتشر شد، آمده است جهان و منطقه درگیر مبارزه با پیامد‌های شیوع ویروس کرونا هستند و در نتیجه، فرصتی پیش آمده تا بتوان از آن برای اقدام در جهت الحاق کرانه باختری استفاده کرد؛ فرصتی که هرگز دوباره تکرار نخواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است چالش‌هایی که سران اسرائیل در زمان کنونی با آن روبرو هستند، علاوه بر مقابله با ویروس و بازگرداندن چرخ اقتصاد، استفاده از فرصت پنهانی است که در بحران کرونا وجود دارد تا از این طریق بتوان اهداف سیاسی و امنیتی، از جمله توسعه حاکمیت اسرائیل بر مناطق شهرک نشین در کرانه باختری را تحقق بخشید.

در این گزارش همچنین آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موافق آن است که نامش در تاریخ به عنوان فردی که در الحاق کرانه باختری به اسرائیل مشارکت داشت، جاودانه شود. بر این اساس و بر اساس اینکه انتخابات آمریکا قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، از این رو پنجره فرصت‌ها در حال بسته شدن است. احتمال دارد ترامپ در دور دوم نیز پیروز میدان شود؛ به همین خاطر فرصتی بی تکرار از این جنس از ابتدای ماه ژوئیه وجود دارد.
در این گزارش همچنین در خصوص سناریو‌هایی که در صورت اقدام اسرائیل برای الحاق شهرک‌ها رخ می‌دهد، صحبت شده و گفته شده دو سناریو متصور است: نخست واکنش فلسطینی ها، سران عرب و مقامات بین المللی که گفته شده این واکنش‌ها میانه خواهند بود؛ همانطوری که پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی به وقوع پیوست.

اما سناریوی دوم از احتمال واکنش‌های خطرناک چه در خیابان‌های فلسطین و یا سران فلسطین، کشور‌های عربی و جامعه جهانی سخن گفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار