سفره‌های کوچک رمضانی پربرکت شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت : مردم این استان در زمینه کمک به نیازمندان از روزگاران گذشته دارای آداب و رسوم خاصی بوده و هست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه مردم این استان در زمینه کمک به نیازمندان از روزگاران گذشته دارای آداب و رسوم خاصی بوده و هست، گفت : رمضان تنها عبادت فردی نیست و قرار است بحث انسان دوستی در این ماه گسترش یابد چرا که در سیره اهل بیت (ع) است و در سال‌های گذشته بوده امسال به شکلی دیگر دل مومنان نیازمند را باید شاد کرد.

او گفت : امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از بیماری‌ها تحت الشعاع قرار گرفته و بسیاری از آیین‌های مذهبی در بقاع متبرکه مساجد و تکایا تعطیل شده و برنامه‌های ماه رمضان به صورت مجازی از سوی اداره اوقاف در حال برگزاری است که می‌توان به ترتیل خوانی، تفسیر قرآن و رو خوانی اشاره کرد.

توسلی افزود: اطعام و دستگیری از فقرا از محور‌ها و فلسفه اصلی ماه مبارک رمضان است تا روز قیامت و گرسنگی و تشنگی آن روز را درک کنیم و از سوی دیگر از قشر کم درآمد و کم برخوردار جامعه دستگیری کنیم همانطور که این مسئله با رزمایشی که مقام معظم رهبری برآن تاکید کردند در محور توجه قرار دارد.

او گفت: درست است که رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا باتعطیلی مساجد و تکایا مواجه شده، ولی کمک به نیازمندان توسط همه خیران و انسان دوستان در این رزمایش دنبال می‌شود و بسیاری با تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی به توزیع آن در میان نیازمندان اقدام می‌کنند.

توسلی افزود: در کنار آن اداره اوقاف و امور خیریه از محل موقوفات و کمک‌های خیران سه هزار بسته غذایی را تهیه کرده و در حال توزیع بین افراد کم برخوردار از طریق مراکز افق است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار