دیپلمات سابق هندی: فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورد

دیپلمات سابق هندی در واکنش به خروج نیروهای هوابرد آمریکا از خاورمیانه اعلام کرد فشار‌های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ام کی بهادر کومار، سفیر سابق هند در ترکیه و ازبکستان یکشنبه شب در توییتی با اشاره به خبر خروج ۲۵۰۰ نظامی آمریکا از خاورمیانه نوشت: سیگنال به ایران یا ترس از ویروس کرونا، در هر صورت ابر‌های جنگی در حال خارج شدن از خلیج فارس هستند که خبر خوبی است.

این دیپلمات سابق هندی افزود: امیدوارم لغو تحریم‌ها بتواند در اواخر سال جاری میلادی موضوع مورد بحث در نشست طرف‌های حاضر در برجام باشد. در حال حاضر روشن است که راهبرد فشار حداکثری نتیجه معکوس داشته است.

ارتش آمریکا نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از نیروی لشکر ۸۲ هوابرد نیروی هوایی، را پس از استقرار اضطراری در اوایل ژانویه امسال، از خاورمیانه خارج می‌کند.

نزدیک به ۸۰۰ نفر از نیرو‌های لشکر ۸۲ هوابرد درماه فوریه به آمریکا برگردانند شدند. این اقدام پیش از آن صورت گرفت که همه گیری ویروس کرونا در جهان صورت گرفت. بسیاری از اعضای لشکر ۸۲ هوابرد نیروی هوایی آمریکا در کویت و بقیه آن‌ها در عراق مستقر بودند تا در ایجاد امنیت سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک کنند.

نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا چند روز پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران از چند پایگاه نظامی آمریکا از کارولینای شمالی به کویت اعزام شدند.

ترور سردار سلیمانی در سوم ژانویه که برخلاف قوانین بین المللی در فرودگاه بغداد صورت گرفت، به تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا انجامید. نزدیک به ۸۰۰ نیروی خدماتی آمریکا در ماه فوریه به پایگاه نظامی در کارولینای شمالی بازگشتند، اما ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی نظامی در کویت باقی ماندند و اکنون به دلیل شیوع کرونا در این کشور گیر افتاده اند.

این در حالی است که برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه مدعی شد سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران موثر واقع شده است.

هوک در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی جرزالم پست مدعی شد که ایران این روز‌ها کمتر قادر به تهدید اسرائیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار