کاهش محدودیت‌های آمد و شد در عربستان سعودی

ملک سلمان، پادشاه عربستان با صدور فرمانی، از کاهش برخی محدودیت‌های آمد و شد همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری عربستان سعودی در ساعات نخست صبح امروز یکشنبه اعلام کرد ملک سلمان، پادشاه عربستان با صدور فرمانی، دستور داد قوانین منع آمد و شد در تمامی مناطق کشور به جز شهر مکه بطور جزئی کاهش خواهد داشت.

همچنین طبق فرمان ملک سلمان، پادشاه عربستان، برخی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اجازه خواهند داشت، فعالیت‌های خود را از سر گیرند. این فعالیت‌ها شامل فروشگاه‌های عمده فروشی، خرده فروشی و مراکز تجاری از ششم رمضان تا بیستم رمضان خواهد بود.

متن فرمان برای کاهش اندک این محدودیت‌ها به شرح زیر است:
۱- برداشته شدن ممنوعیت آمد و شد در تمامی مناطق عربستان از روز یکشنبه سوم رمضان تا روز چهارشنبه ۲۰ رمضان از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر. این در حالی است که ممنوعیت آمد وشد کامل همچنان در طول ۲۴ ساعت در شهر مکه و مناطقی که در بیانیه‌های سابق اعلام قرنطینه شده بود، پابرجاست.

دوم: علاوه بر فعالیت‌های استثنا شده در بیانیه‌های سابق، برخی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اجازه خواهند داشت تا فعالیت‌های خود را در مدت زمان اشاره شده در بند نخست از روز چهارشنبه ششم رمضان تا روز چهارشنبه بیستم رمضان از سر بگیرند که این شامل ۱- فروشگاه‌های عمده فروشی و خرده فروشی ۲- مراکز تجاری (پاساژها) خواهد شد.

این در حالی است که همچنان فعالیت‌هایی که فاصله گذاری اجتماعی در آن‌ها رعایت نمی‌شود، ممنوع خواهد بود که از آن جمله سالن‌های آرایشگری، باشگاه‌های ورزشی، مراکز تفریحی، رستوران ها، کافه‌ها و دیگر فعالیت‌هایی می‌شود که جهات ذی ربط مشخص کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار