بازسازی ۸۰ درصد از سردهنه‌های زراعی مازندران

بیش از ۸۰ درصد از سردهنه‌های زراعی مازندران مرمت و بازسازی و آبگیری آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید جمال موسوی معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در استان بیش از یکهزار و ۷۰۰ سردهنه سنتی و بیش از یکصد سردهنه مدرن وجود داد، گفت: بیش از ۸۰ درصد از سردهنه‌های زراعی مازندران مرمت و بازسازی و آبگیری آن آغاز شد.

او با بیان اینکه که هرساله این سردهنه‌ها به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه تخریب می‌شوند که این شرکت نسبت به آماده سازی آن‌ها برای آبگیری اقدام می‌کند،افزود: بیش از ۵۵۰ سردهنه سالانه با بکارگیری ماشبن آلات سنگین توسط این شرکت بازسازی و مرمت می‌شود و مابقی سردهنه‌ها با کمک و مشارکت مردم انجام می‌گیرد.

موسوی هزینه اجرایی این طرح‌ها را بیش از ۱۰ الی ۱۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برخی از این سردهنه‌ها به دلیل طغیان رودخانه و وقوع سیلاب که تعداد آن‌ها بیش از  ۲۵۰ سردهنه بوده دو الی سه بار مرمت و بازسازی می‌شود تا کشاورزان بتوانند سال زراعی خود را پشت سر بگذارند.

او با قدردانی از همراهی مردم و عوامل اجرایی این طرح‌ها خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای ایجاد سردهنه‌های مدرن بجای سنتی شد.

سالانه بیش از ۱.۵ میلیارد متر مکعب از آب بهنگام رودخانه‌ها از طریق این سردهنه‌ها تنظیم و در اختیار اراضی کشاورزی بخصوص شالیزار‌های استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار