معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد؛

توزیع ۲۵۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان در ماه رمضان

تندگویان گفت: در ماه رمضان ۲۵۰ هزار بسته غذایی از طریق سمن‌های جوانان میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کمک به نیازمندان و رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر از شرح وظایف تشکل‌های جوانان است.

او با بیان اینکه بخشی از بدنه تشکل‌های جوانان از سال‌های گذشته رفع آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: معاونت جوانان جز یکی از معدود نهاد‌هایی است که در کنار بهزیستی و کمیته امداد تامین کالا‌های اساسی برای خانواده‌های نیازمند را سرفصل اقدامات خود قرار داده است.

تندگویان گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور اشتغال جامعه کارگری بر هم ریخت و تشکل‌های جوانان به موضوعاتی از قبیل زنان خانوار توجه بیشتری کردند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه سمن های جوانان کارگاه‌های تولیدی اقلام مورد نیاز مردم در این زمان را توسط کودکان کار و معتادان بازپروری شده را فعال کرده اند، گفت: با پیام رهبری به رزمایش گفته شده از جانب ایشان ورود پیدا کردیم و «همت جوانانه- کمک مومنانه» را به عنوان شعار واحد انتخاب شد.

تندگویان ادامه داد: با همراه کردن جامعه ورزش، هیئت‌ها و فدراسیون‌ها به این پویش از منابع وسیعی که در اختیار این سازمانهاست استفاده می‌کنیم.

معاون امور جوانان ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده سه میلیون خانوار نیازمند از سوی ستاد ملی کرونا و سپاه شناسایی شدند و ما نیز به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم که ظرفیت خود را برای کمک به ۲۵۰ هزار خانوار در کشور به کار می‌گیریم.


بیشتربخوانید: سامانه کشوری توزیع اقلام بهداشتی توسط جوانان راه اندازی شد


او با بیان اینکه  در ماه رمضان ۲۵۰ هزار بسته غذایی از طریق سمن‌های جوانان میان نیازمندان توزیع خواهد شد، و هر چقدر منابع بیشتری جذب کنیم میتوانیم اقلام بیشتری را توزیع کنیم، گفت: در پایان ماه مبارک رمضان گزارشی از عملکرد خودمان در این حوزه ارائه خواهیم داد که اگر هماهنگی‌های خوبی را انجام شود، می‌توانیم از شبکه توزیع خود توسط جوانان در حاشیه شهر‌ها استفاده کنیم.

تندگویان افزود: امیدوار هستیم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پایان ماه مبارک رمضان اعلام کنیم که به ۵۰۰ هزار خانوار در کشور کمک کرده ایم.

او با بیان اینکه اقلام توزیع شده در بسته‌های خوراکی برای یک خانواده پنج نفره  و برای یک ماه در نظر گرفته شده است، گفت: تعدادی از استان‌های کشور آشپزخانه‌های فعال خود را در جهت تهیه غذای گرم برای نیازمندان آماده کردند.

او با بیان اینکه از ظرفیت خیرین نیز می‌توانیم در این اقدام کمک بگیریم و با هماهنگی‌های انجام شده از بخشی از کارخانه‌های تولیدی توانستیم تخفیف‌های خوبی را برای اقلام غذایی بگیریم، گفت: در نهایت کالا‌ها و اقلام جمع آوری شده در ورزشگاه‌های تعیین شده هر استان در محل‌های استانداردی ضدعفونی می‌شوند.

معاون امور جوانان ادامه داد: طرحی نیز در قالبی شبیه دیوار مهربانی در نظر گرفته ایم که کالا‌های مورد نیاز خانواده‌های نیازمند را بتوانیم تهیه کنیم.

تندگویان با بیان اینکه خانه‌های جوانان سراسر کشور به محلی برای جمع‌آوری و نگهداری کالا‌های در مورد نیاز نیازمندان تبدیل شده است، گفت: با رعایت کرامت انسانی کالا‌ها با هماهنگی کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد نیازمند اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار