همه حرف‌وحدیث‌ها درباره مرگ رهبر کره شمالی؛ از زندگی نباتی تا ترور بیولوژیک

طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها و شایعات فراوانی پیرامون مرگ رهبر جوان کره شمالی منتشر شده و سکوت مقامات پیونگ‌یانگ این اخبار را جدی‌تر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از وقفه‌ای کوتاه، طی روزهای گذشته یک‌بار دیگر توجه بیشتر مردم جهان به اخبار پیرامون کره شمالی جلب شده است؛ اگر تا بهارِ دو سال پیش، آزمایش هر روزه و صبحگاهیِ انواع و اقسام موشک‌های بالستیک، سلاح‌های هسته‌ای و هیدروژنی پیونگ‌یانگ، هر فعال پیگیر مسائل حوزه بین‌الملل را غافلگیر می‌کرد و خشم مقامات آمریکا را برمی‌‌انگیخت و سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ انواع بدوبیراه‌ها را نثار هم می‌کردند، این روزها اما، خبرها و شایعات مربوط به جراحی قلب و حتی مرگ رهبر کره شمالی، فضای مجازی و برخی رسانه‌ها را پر کرده است؛ آنچه بیش از همه به این فضای ابهام دامن می‌زند و گمانه‌زنی‌ها پیرامون مرگ «کیم جونگ اون» جوان را جدی‌تر می‌کند، سکوت مقامات پیونگ‌یانگ است.

ماجرایی که با سی‌ان‌ان آمریکا آغاز شد

ماجرای بیماری و جراحی قلبِ کیم جونگ اون را اولین بار شبکه سی‌ان‌ان آمریکا و برخی مخالفان دولت کره شمالی مستقر در سئول،  به صورت رسمی کلید زدند. سی‌ان‌ان سه‌شنبه گذشته ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) در گزارشی به نقل از مقامات آمریکا مدعی شد رهبر ۳۶ ساله کره شمالی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته  و هم‌اکنون در «وضعیت وخیمی» به سر می‎برد.

هر چند رسانه‌های کره جنوبی و چین به سرعت بدون رد کردن عمل جراحی کیم جونگ اون، وخامت حال او را تکذیب کردند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بحرانی‌بودن وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی را اخبار جعلی و ساخته‌وپرداخته شبکه سی‌ان‌ان توصیف کرد، اما چند ساعت بعد، خبر «رویترز» به نقل از «۳ منبع مطلع» که چین یک تیم پزشکیِ مجهز را به کره شمالی اعزام کرده است، گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رهبر کره شمالی را افزایش داد.

مرگ کیم جونگ اون یا زندگی نباتی او

پس از گزارش شبکه سی‌ان‌ان، یک فعال رسانه‌ای با نام کاربری «جنیفِر زِنگ» در حساب توییتری خود به نقل از «معاون ریاست شبکه ماهواره‌ای HksT هنگ‌کنگ» مدعی شد «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مرده است»؛ این خبر موج جدیدی از اظهارنظر و گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی رهبر کره شمالی در میان کاربران شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها ایجاد کرد و هشتگ «کیم مرده است» به یکی از خبرهای اول شبکه توییتر تبدیل شد.

همه حرف‌وحدیث‌ها درباره مرگ رهبر کره شمالی///



این ادعای مجازی  مرگِ کیم  به رسانه‌های آمریکایی نیز سرایت کرد؛ نیویورک پست نیز به نقل از معاون مدیر تلویزیون «اچ کی اس» هنگ‌کنگ گزارش داد کیم درگذشته است. به نوشته نیویورک‌پست معاون این شبکه تلویزیونی گفته است «منابع بسیار موثقی به او اطلاع داده‌اند که کیم جونگ اون درگذشته است.»

در میان این توفان مجازی، یک خبرگزاری تایوانی به نقل از یک وب‌سایت ژاپنی با نام «شوکان گندای» مدعی شد جراحیِ قلب رهبر کره شمالی ناموفق بوده و او پس از عمل جراحی به اغما رفته و هم‌اکنون دارای زندگی نباتی است. به نوشته این رسانه ژاپنی «اوایل ماه جاری میلادی کیم جونگ اون ،در جریان بازدید منطقه‌ای از این کشور،  پس از احساس ناراحتی در ناحیه سینه به زمین افتاده و پزشکان همراه کیم به سرعت عملیات CPR را بر روی وی انجام و او را به نزدیکترین بیمارستان انتقال دادند و در آنجا لوله‌ای در قلب بیمار قرار داده شد تا پمپاژ خون به سمت قلب انجام شود».

همه حرف‌وحدیث‌ها درباره مرگ رهبر کره شمالی///

ترور بیولوژیک رهبر کره شمالی؟

امروز یکشنبه نیز وضعیت مبهم سلامت جسمانی کیم جونگ اون در صدر اخبار روزانه عرصه بین‌المل بود؛ یک کانال تلگرامیِ فارسی‌زبان که معمولا تحولات کره شمالی را پوشش می‌دهد و وانمود می‌کند اخبار خود را مستقیماً از منابعی در پیونگ‌یانگ منتشر می‌کند، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه مدعی «ترور بیولوژیک» کیم جونگ اون شد.

در این بیانیه آمده است « موضوع سلامتی فرمانده کیم، به دقت توسط کادر مجرب پزشکی ایشان در حال بررسی است و با اینکه همه شواهد دال بر ترور بیولوژیک فرمانده کیم توسط ایادی امپریالیسم می‌باشد، در حال حاضر مساله و اولویت اصلی بهبودی هر چه سریعتر ایشان می باشد و طبق اظهارات کادر درمان حال فرمانده رو به بهبودی است».

با این همه و علی‌رغم انتشار اخبار ضدونقیض این روزها درباره سلامتی رهبر کره شمالی، مقامات این کشور همچنان سکوت کرده و معلوم نیست تا کجا این فضا ادامه داشته باشد.

حرکت خلاف جهت کره جنوبی و دونالد ترامپ

رسانه‌ها و مقامات کره جنوبی، برخلاف رسانه‌های غربی از همان روز نخستِ انتشار اخبار پیرامون وضعیت سلامت رهبر کره شمالی، تاکنون موضع تغییرناپذیرِ «وضعیت سلامت کیم وخیم نیست» را ادامه دادند. رسانه‌های این کشور روز گذشته به نقل از منابع آگاه تأکید کردند: «کیم جونگ اون احتمالاً به علت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، پایتخت را به مقصد منطقه‌ای در سواحل شمال شرقی این کشور ترک کرده است».

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند «قطاری که کیم جونگ اون با آن مسافرت می‌کند، در مجمتع‌اش در ووسان پارک شده است.  این موضوع اگر چه نمی‌تواند گویای زنده بودن یا مرگ رهبر کره شمالی باشد، اما می‌تواند احتمالی از حضور وی و افراد خانواده‌ی او در این منطقه خاص در شرق کشور کره باشد.»

همزمان «الخاندرو کائو دو بنوس، رئیس اتحادیه دوستی دو کره» در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ما گزارش‌های رسمی از پیونگ یانگ دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد اخبار رسانه‌های غربی مبنی بر وخامت حال کیم جونگ اون صحت ندارد.»

رسانه‌های کره جنوبی تا آنجا نسبت به خبر مرگ کیم جونگ اون بی‌توجه هستند که حتی مدعی شدند که کره شمالی هم‌اکنون در حال آماده‌‌سازی یک آزمایش موشکی جدید است و طی روزهای آینده این آزمایش را انجام خواهد داد.

آرامشِ حاکم بر رسانه‌های کره جنوبی که نزدیک‌ترین کشور به کره شمالی است را شاید بتوان اینگونه توجیه کرد که دسترسی بهتری به اطلاعات پیرامون وضعیت سلامت کیم جونگ اون دارند، اما اگر فرضیه خامِ «ترور بیولوژیک» رهبر کره شمالی را جدی بگیریم، آنگاه تأکید کره جنوبی و رئیس‌جمهور آمریکا بر جدی‌نبودن اخبارِ مربوط به سلامتِ کیم معنای دیگری خواهد داشت  و انگشتهای اتهام حتماً به سوی واشنگتن و سئول نشانه گرفته خواهد شد.

کره شمالی سرانجام واکنش نشان داد؛ اما چه واکنشی؟

خبرگزاری رسمی کره جنوبی «یونهاپ» روز یکشنبه  در میان گمانه زنی‌ها درباره سلامتی و یا فوت احتمالی کیم جونگ اون، به نقل از رادیو دولتی کره شمالی اعلام کرد رهبر کره شمالی از کارگرانی که در ساختن شهر «سامجیون» مشارکت داشته اند، قدردانی کرده است. به نوشته یونهاپ این رادیو اما هیچ توضیحی در مورد وضع سلامتی کیم یا فعالیت‌های عمومی او ارائه نداده است.

در بخشی از گزارش رادیوی کره شمالی آمده است: «رئیس کیم جونگ اون با جدیت و صمیمانه از کارگرانی که در ساخت و چیدمان شهر سامجیون مشارکت داشته اند، قدردانی کرد. کارگران با شور و اشتیاق و جدیت در ساخت این شهر همکاری می‌کنند بدون آنکه لحظه‌ای اعتماد و انتظار حزب را فراموش کنند.»

همچنین بنا بر گزارش اسپوتنیک، «کازبک تایسایف» نماینده پارلمان روسیه اعلام کرد وی امروز شایعات پیرامون سلامت رهبر کره شمالی را با سفیر این کشور در مسکو در میان گذاشته است و او «هیچ کدام از این شایعات را تأیید نکردند». تایسایف در این باره تصریح کرد «این موضوع را با سفیر در میان گذاشتیم و ایشان هیچ کدام از این شایعات را اصلا تایید نکردند. تنها بیانیه رسمی از سوی مقامات پیونگ یانگ می‌تواند یک تایید در نظر گرفته شود، اما پیش از آن درباره هرگونه نتیجه‌گیری زودهنگام احتیاط می‌کنم و به هیچ اطلاعات تایید نشده‌ای استناد نمی‌کنم. نمی‌توانیم بگوییم وضع کیم وخیم است.»

اظهارات سفیر کره شمالی در مسکو اولین واکنش تقریباً رسمی یک مقام کره شمالی درباره وضعیت سلامت رهبر این کشور است که چندان روشنگر نیست و نمی‌تواند به موج گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال مرگ کیم جونگ اون پایان داد و تنها با موضع رسمی و شفاف پیونگ‌یانگ و حتی حضور کیم جونگ اون در انظار عمومی می‌توان گفت که «مرگ کیم جونگ اون جوان، شایعه رسانه‌های غربی است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
بنام خدای بی شریک
دوستان و هموطنان عزیزلطفا درباره قراردادهای پالرمو و fatfمطالعه فرمایید.همه چی دستتون میاد.بیخودی هم خون خودتونا کثیف نکنید.دوستتون دارم.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چیزی که مشخصه اینه که ایران و کره شمالی هردو یک دشمن مشترک به نام آمریکا دارند و اگر با مرگ کیم کره شمالی جبهه ی نرم خویی رو نسبت به آمریکا بگیرد کار ایران ، روسیه ، چین و .. کمی سخت تر می شود و در ضمن کره شمالی روابط نسبتا مطلوبی با ایران داره و اگر کیم بمیرد و جانشین بعدی روابط دوستانه ای با آمریکا برقرار کند مسلما روابط ایران و کره سرد میشود و ...
در نهایت مرگ کیم برای ایران تا حدی نامطلوب و برای آمریکا تا حدی مطلوب است.
Iran (Islamic Republic of)
تیما
۱۰:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همین قدر که زنده یا مرده بودنش اینقدر در هاله ای از ابهام هست نشان می دهد که چقدر سیستم آنجا بسته هست خدا به داد دل مردمش برسد معلوم نیست چقدر فریاد زدند و به گوش هیچ کس نرسیده آنهایی که توانسته اند از کره شمالی فرار کنند تا حدی سعی کردند صدا باشند ولی مثل اینکه باز هم عده ای نمی خوان بشنوند و می گن به من چه سر من به سلامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب دیکتاتوری بود
Iran (Islamic Republic of)
فضیله
۰۵:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ملعون
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۲:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی ها که در مورد کیم بد حرف میزنن حتی نمی دونن کره شمالی کجای زمین هست و فقط حرف دروغ چند تا مقاله و رسانه را باور کردند ، چیزی که ما درباره کره شمالی باید نظر بدیم اینه که کیم و کره شمالی همواره از ایران حمایت کردن برعکس کره جنوبی پس قدردان کشور دوست باشیم ، به ما ربطی نداره که وضعیت مردم کره بده یا خوبه چیزی که به ما مربوطه روابط کره با کشور خودمان هست ، کسایی هم که از کره جنوبی همایت میکنن اینو بدونن کره حنوبی از اولین کشورهای تحریم کننده ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۱:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کیم جونگ اون خدا ناباور هست.همین انسانی بود که دوران کودکی رو گذراند.بعدش به جوانی رسید و ...،وقتی غرق پول شد
خدا رو از یاد برد فقط خودش مهم بود دیگران هیچی نبودند
بهفکر مرگ بود؟. مرگ یه دفعه غافلگیرت میکنه خدا شاهده راه برگشت هم نداره . یکی کمتر.......
Iran (Islamic Republic of)
خان
۲۰:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاشکی درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداوند مردم کره شمالی راازشرش نجات دهد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی هنوز مردمی وجود دارند که عاشق یه دیکتاتور باشن؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به ما چه که مرده یا نمرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته با آمریکا دشمنه ولی آخرین نمونه دیکتاتوریش این بوده که اولین کسی که به کرونا مبتلا شده رو با شلیک گلوله کشت ....
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۶:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو شاهد بودی که کشتنش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش مطمئنی شاید یک دیکتاتور دیگه بوده ؟
Turkey
1001
۰۲:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
لازم نیست شاهد موضوعی بود

عصر ارتباطات هستش

خبرها زود پخش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر انسانی نباید بد دیگران را بخواهد رهبر کره شمالی هر چه هست یک مرد است آنهم مردی جسور و با اراده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باور کنید این شیطون بلا اینکاررا کرده تا ببینه مردمش از خبر مرگش چه عکس العملی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آنهایی که جهان را به سمت جنگ و خونریزی و ترور بیولوژیک میبرند باید بمیرند نه ریس جمهور کشوری همچون کره شمالی .
مرگ بر ترامپ و آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کیم جونگ اون دوستت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا نکنه بمیره ایقد آدم ظالم رو ایی کره خاکی هس مگه فقط کیم بیجاره ظالم از ترامپ بدترم هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مزدم کره شمالی را در حالت بسته نگه داشته و فضای کشور ش را خیلی امنیتی
کرده است و این با شعار آزادی انسانها برای رشد فاصله دارد کره جنوبی کشور بهتری
است در کل آدم جالبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۱۹:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی مردم کشورش ازش راضی هستن بقیه دلیلی نداره ازش متنفر باشن. من بیطرف قضاوت میکنم ولی وقتی میبینم کشورهایی مثل آمریکا از این آدم بدشون میاد بیشتر به درست بودن کردار رهبر کشور کره فکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا به ترامپ نزدیک نشوید مذاکره با مقامات آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا كنه بميره مردمش راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
احتمال زیاد او زندگی نباتی داردو اون حتمادرآن دنیا دنبال پرتاب موشک خواهدبودچون سر گرمیش همین بود...
Germany
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظر خیلی ها باید زندگی فیدل کاسترو رو بخونند که آمریکا چند تلاش ناموفق برای ترورش داشته که مثل آقای کیم به استقبال مذاکره با آنها نره.حالا بعد چند ماه مریض شه و...احتمالا یه چیزیه تو مایه های ترور بی سر و صدا ناشی از نزدیکی به ترامپ خوک صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه که بعضیا چقدر سنگ رهبر کره شمالی رو به سینه میزنند خوب اگه اینقدر دوسش داری برو یه چند صباحی کره شمالی زندگی کن ببینم بازم از این حرفا میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کسی سنگشوبهسینه نمیزنه...شمام ک اینقد متنفری ازش معلوم نیست دلیلش چیه حالا مونده واسه یه کشور دیگ هم فضولی کنی.سرت تو کار خودت باشع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه شما هم سنگ ترامپ و وطن فروشا و مذاکره کنندگان را به سینه میزنی از اینهمه پاچه خواری و نابودی اقتصاد کشورت توسط غرب خسته نشدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب ناشناس یه جوری میگی انگار خودت اونجا زندگی کردی. تو هم وقتی اونجا زندگی نکردی اظهارنظر بیجا نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی میشه رهبر کره شمالی که لعنت زمین و آسمان بر او باد که مردم کشورش را در فقر فرو برد و مسولانی که چشم و گوش بسته دستورات این دیکتاتور را اجرا کردن وجرم آن مسولان از خود این دیکتاتور کمتر نیست.......یکی میشه ریئس جمهور کره جنوبی که در اقتصاد و رفاه شهروندی در دنیا حرفی برای گفتن دارد که درود خدا بر مسولانی که به فکر مردم جامعه هستند عاقبت این دیکتاتورها مثل کیم جونگ اون صدام قزافی مبارک هیتلر و دیگر دیکتاتور ها باید درس عبرتی باشد برای تمام دیکتاتور ها که تاریخ لعن و لعینش میکنند جرم مسولانی که از این دیکتاتور ها حمایت میکنند بیشتر نباشد کمتر نیست چون اگر مال خر نباشد دزد هم نیست مسولان مانند مال خرانی هستند که برای این دیکتاتور های دزد و فاسد کف و سوت می‌زنند و اینها رو ترقیب به ظلم و دزدی بیشتر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه مطالعه داشته باشید که امریکا چه بلا هایی سر کره شمالی آورده ، دلیل تنفر آن ها رو میفمید !
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه حوصله نداريد متن رو بخونيد من براتون خلاصه بگم چه زنده باشه چه مرده امريكا مقصرههع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظرم هیچی نگی سنگینتری
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه رهبر ضد امریکایی است // ولی مردم کشورش هم در رنج و عذاب زندگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیدار با ترامپ یعنی پایان دنیا آیا نامه ترامپ که توسط نخست وزیر ژاپن برای رهبر آورده بود آلوده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اثری از آگاتا کریستی
Turkey
1001
۰۲:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک جمله از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۰۵:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط میشه گفت کاش نمرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمرده باشه که چی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۰۵:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط میشه گفت کاش نمرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
عاقبت همه مرگه. هر کی میخواد باشه
مهم نام نیک و خوبی هاست
هیچ کس از مرگ فراری نداره
کاش خیلی ها مون مرگ و فراموش نکنیم
و کاری نکنیم که مردنمون باعث شادی مردم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ss
۰۸:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
م.
۰۱:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت بر آمریکا و هم پیمانان خائنی که دارد.
امیدوارم آقای کیم سلامتی خودشو بدست بیاره و مثل خاری درچشم دشمناش باشه.
Germany
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دشمن امریکا باشه سودش برای ایران نیست
سودش برای چین و روسیه ست
ساده نباش برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلامت باد کیم جونگ اون.
زنده باد رهبر کره شمالی دوستِ ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیکتاتور کمتر ... دنیای بهتر
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۲۳:۵۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه نقشه از پیش برنامه ریزی شدخ توسط خواهرش برای رسیدن به قدرت
"بانوی" امروزی از هر موقعیتی به نفع خودش سو استفاده میکنه

مراقب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
رهاب
۲۳:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بره ب جهنم. چیکار داریم بهش؟
رهبر سلامت باشن و سایه شون بالا سر انقلاب و مردم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
كل دنيا ازين ديكتاتور آدم کش متنفرن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
الکی یطرفه به قاضی نریم،همین مرد با امریکا مذاکره نکرد درسته مردمش با تحریم و فقر زندگی میکنند ولی الان سودش اینه که حداقل انرژی هسته ای دارن و کسی نمیتونه بهشون زور بگه دولت ما دقیق اومد برعکس کیم عمل کرد و با امریکا مذاکره کرد و انرژی هسته ای در عوض برداشتن تحریم ها از ما گرفته شد وحالا نتیجش شده این که هم میتونن بزنن تو سرمون و هم از لحاط اقتصادی و تحریم هم صد برابر بدتر شدیم ؛ ؛بعضی طوری میگن مردم کره شمالی در عذابند انگار تو کشور خودمون داریم با ناز و نعمت زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۲۳:۳۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی برای تحلیل زمانی این خبر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشالا به دست قدرت لایزال الهی و به صلاحدید حضرت حق اتفاقی که در آن خیر و صلاح مردم ستم دیده کره شمالی وجود دارد رخ بدهد. و این مردم از ظلم و رهایی یابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این هم میشه مثل نبود محمد بن سلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای مرد که مرد به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
خاطره
۲۲:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
زندس بابا
آخرین اخبار