درخواست کمک مالی اتحادیه آفریقا برای مقابله با کرونا

نایب رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌ها در اتحادیه آفریقا اعلام کرد این اتحادیه خواستار دریافت کمک ۳۵۰ میلیون دلاری برای مقابله با ویروس کروناست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد عجویل، نایب رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌ها در اتحادیه آفریقا، گفت این مرکز از کشور‌های عضو و همپیمانان اتحادیه آفریقا کمک ۳۵۰ میلیون دلاری درخواست کرده است.

او که در گفت‌وگو با الجزیره سخن می‌گفت، تاکید کرد: این کمک را برای خرید لوازم پزشکی مورد نیاز در مبارزه با ویروس کرونا نیاز داریم.

 نایب رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌ها در اتحادیه آفریقا درباره خطرات تاخیر در پرداخت چنین کمکی به این اتحادیه هشدار داد و گفت: تاخیر در پرداخت کمک، روند اجرای برنامه‌های راهبردی مرکز مبارزه با بیماری‌های اتحادیه آفریقا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. چنین اتفاقی به معنی کاهش میزان آزمایش‌ها لازم در آفریقاست همانگونه که کمبود تجهیزات پزشکی می‌تواند کادر‌های درمانی آفریقا را در معرض خطرات جدی قرار دهد و آمار مبتلایان را در این قاره به شدت بالا ببرد به همین منظور امیدواریم کمک‌ها به موقع به ما برسد تا بتوانیم فعالانه به مبارزه با ویروس کرونا بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار