هوشمندسازی موتورخانه‌ها برای مدیریت مصرف انرژی

محققان یک شرکت دانش بنیان برای مدیریت مصرف انرژی، اقدام به تولید سامانه کنترل هوشمند پایش تاسیسات گرمایشی و سرمایشی کرده‌اند.

به گزارش  حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تورج بطحایی رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «پیشران انرژی» تولید کننده سامانه‌های کنترل هوشمند در پایش مستمر تاسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع در خصوص محصولات خود گفت: این شرکت دارای بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه، مانیتورینگ آنلاین و M&V پایش و صحه گذاری و بخش اجرایی به همراه نمایندگی‌های فعال در سراسر کشور است.

او افزود: بنا به تائید شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان بهره وری انرژی ایران هوشمند سازی موتورخانه‌ها یکی از موثرترین راهکار بهینه سازی با کوتاه‌ترین دوره بازگشت سرمایه در ساختمان مسکونی اداری است، از این رو طی ۵ سال گذشته توانستیم با طراحی و توسعه نرم افزار یکپارچه مدیریت انرژی به کنترل و پایش تاسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع و میترینگ آب و انرژی به دستاورد‌های کم نظیری در این حوزه برسیم.

بطحایی افزود: تاسیسات ۵۰۰ ساختمان بزرگ در سطح کشور از جمله ساختمان‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران، پخش فرآورده‌های نفتی ایران، توزیع برق، وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار و رفاه امور اجتماعی، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های برج‌های مسکونی و غیره  تحت کنترل و پایش آنلاین این نرم افزار هستند.


بیشتر بخوانید: تصفیه پیوسته پساب با استفاده از منسوجات


به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان، تا به امروز ۲۲ هزار موتورخانه در ۸۰۰ نقطه کشور تجهیز شده است.

او با تاکید بر اینکه با راهکار‌های کنترلی می‌توانیم صرفه جویی در ساختمان‌ها را داشته باشیم، بیان کرد: صرفه جویی باعث کاهش نرخ استهلاک در سال خواهد شد.

بطحایی ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساختمان پتانسیل این را دارد که صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی داشته باشد این نرم افزار را طراحی و در اختیار ساختمان‌های مختلف قرار دادیم.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اداره ها، مدارس، فضا‌های آموزشی، بیمارستان‌ها، سینماها، مراکز تفریجی، مراکز تجاری و غیره می‌توانند از این سامانه بهره ببرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.