برگزاری نمایشگاه قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی در فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری نمایشگاه قرآن‌کریم در فضای مجازی خبر داد.

برگزاری نمایشگاه قرآن‌کریم خراسان‌جنوبی در فضای مجازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت : شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال به بخش فرهنگی و هنری خراسان جنوبی خسارت زده است.

او افزود: هنرمندان خراسان‌جنوبی در ایام شیوع کرونا در راستای تشویق مردم به کمپین در خانه ماندن و رعایت مؤلفه‌های بهداشتی کلیپ‌های هنری متعددی را در فضای مجازی نشر دادند.

نبی زاده عنوان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که هنرمندان بتوانند علی رغم ماندن در خانه با تولیدات خود و نشر آن در فضای مجازی به جامعه آرامش منتقل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در ماه رمضان ۲۰ برنامه قرآنی در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، بیان‌کرد: از جمله این برنامه‌ها بیان مباحث تفسیری قرآن‌کریم به صورت ویدئو تصویری و ارائه ویدئو مطالب مرتبط با سبک زندگی توسط اساتید به‌عنوان سبک زندگی قرآنی است.

او به برگزاری مسابقه شهر عاشقی در ماه مبارک رمضان در خراسان‌جنوبی اشاره کرده و افزود: منبع مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه است و هر شب به پنج نفر برگزیده کارت هدیه اهدا می‌شود.

نبی‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی قرآنی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این جشنواره در قالب ارسال ویدئو قرائت قرآن ویژه کودکان سه تا شش سال، ارسال داستان‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع قرآن و عترت برای گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال، ارسال عکس از سفره‌های سحری و افطاری یا نماز‌های عاشقانه و تولید و ارسال تصویر کار با کاغذ، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره روزه اولی‌ها با موضوع ارسال عکس و یا ویدئو کوتاه برای گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال ویژه دختران و پسران نیز سخن گفت و ادامه داد: برگزاری مسابقه قرائت قرآن ویژه پسران و ارسال کلیپ قرائت قرآن ویژه آقایان تا سن حداکثر ۳۰ سال با همکاری مؤسسه فرهنگی انوار الرحمن نیز از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم به صورت مجازی (فروش و عرضه محصولات و تولیدات قرآنی) در دهه سوم ماه مبارک رمضان افزود: فضاسازی شهری نیز از دیگر اقداماتی است که در ماه مبارک رمضان پیگیری اجرایی می‌شود.

نبی زاده ادامه داد: امیدواریم به زودی با شکست ویروس کرونا فعالیت‌های هنری و فرهنگی طبق روال سابق ادامه داشته باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.