مشارکت کره‌ جنوبی در برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل دو برابر می‌شود

کره جنوبی اعلام کرد در چارچوب تلاش‌ها برای کمک به کشور‌های آسیب‌پذیر در مبارزه با همه‌گیری جهانی کرونا، مشارکت‌ خود را در کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد مشارکت‌های خود را در برنامه خدمات هوایی کمک بشردوستانه سازمان ملل متحد به دو برابر افزایش دهد و در مدت سه سال این کمک‌ها را به پنج میلیون دلار برساند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد در چارچوب تلاش‌ها برای کمک به کشور‌های آسیب‌پذیر در مبارزه با همه‌گیری جهانی کرونا ویروس جدید، مشارکت‌ خود را در کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل افزایش خواهد داد.

کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، در گفتگوی تلفنی با دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا درباره همکاری در زمینه مبارزه با کووید-۱۹، طرح گسترش مشارکت‌های سئول را برای وی تشریح کرد.

خدمات هوایی کمک بشردوستانه سازمان ملل که برنامه جهانی غذا آن را مدیریت می‌کند، خدمات حمل و نقل مسافر و هزینه باربری برای مناطق بحران زده ارائه می‌کند.

کره جنوبی بین سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در خدمات هوایی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد مشارکت کرده است و قصد دارد برای دوره ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ مبلغ پنج میلیون دلار مشارکت کند.

کانگ در این گفتگو گفت به رغم پیشرفت‌های به دست آمده در مبارزه کره جنوبی با همه گیری، کشور هوشیاری خود را حفظ کرده است. وی همچنین از برنامه جهانی غذا در توزیع موثر تلاش‌های بشردوستانه به رغم چالش‌هایی مانند بسته شدن مرز‌ها که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، استقبال کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد بیزلی نیز با سپاسگزاری از حمایت کره جنوبی در فعالیت‌های برنامه جهانی غذا، از جامعه جهانی غذا خواست همکاری برای مبارزه با بحران سلامتی جهانی را افزایش دهد.

به گفته مقامات برنامه جهانی غذا، در صورتی که جهان هر چه سریع‌تر به مقابله با همه گیری جهانی اقدام نکند، نزدیک به ۲۵۶ میلیون نفر در ۳۶ کشور ممکن است تا پایان سال با بحران غذایی مواجه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار