چین: آمریکا تصور می‌کند سازمان جهانی بهداشت باید مطابق دستوراتش عمل کند

سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره تغییر رویکرد کشورها علیه سازمان جهانی بهداشت واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اظهاراتی مطرح و در آن، بر پیوستن کشور‌های دیگر به نگرش آمریکا برای اعمال فشار بر سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد. گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پکن به این اظهارنظر رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا پاسخ داد.

او گفت: آمریکا تصور می‌کند سازمان جهانی بهداشت باید مطابق دستوراتش عمل کند، زیرا آمریکا بزرگترین تامین‌کننده مالی این سازمان است. این همان ذهنیت سلطه طلب شناخته شده است. در حال حاضر، حمایت از سازمان جهانی بهداشت، ما را قادر می‌سازد تا جان شمار بیشتری از انسان‌ها را نجات دهیم و مانع از شیوع بیشتر بیماری همه گیر کووید-۱۹ شویم. اکثر کشور‌ها در این خصوص اتفاق نظر دارند و هر فرد باوجدانی، همین کار را می‌کند. در چین ضرب المثلی داریم با این مضمون، که آرمان عادلانه با حمایت‌های گسترده‌ای مواجه می‌شود حال آنکه آرمان ناعادلانه، حمایت چندانی نخواهد داشت. امیدواریم، آمریکا در مسیر اشتباه و متفاوت از جامعه بین المللی حرکت نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۰۸:۴۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم
کانون خبرنگاران نبأ ــ به‌ تازگی در مجامع علمی مسئله «عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت» سر از خاک بیرون آورده که البته قادر به تبیین سلامت معنوی نیست؛ دلیل آن هم احتمالاً سردمداری بهداشت جهانی از سوی کسانی است که توان برنامه‌ریزی برای این مقوله را ندارند؛ بنابراین این وظیفه برعهده دیندارانی است که بتوانند ابعاد سلامت معنوی را جهانی کنند.
آخرین اخبار