مخالفت عربستان با آزادی زندانیان فلسطینی

روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک مقام حماس نوشت عربستان به هیچ کدام از میانجی‌ها درباره اسرای فلسطینی بازداشتی در این کشور، جواب نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الاخبار، حکومت آل‌سعود به رغم درخواست‌های مکرر حماس، نهاد‌های حقوق بشری و خانواده‌های فلسطینیان بازداشتی در عربستان همچنان با تلاش‌ها برای حل قضیه اسرای فلسطینی بازداشت شده در عربستان مخالفت می‌کنند.

عربستان سعودی بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی را به دلیل یاری مساله فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن به این افراد وارد کرده است.


بیشتر بخوانید: حماس اسامی اسرای فلسطینی را خواستار شد

نگرانی دیدبان حقوق بشر درباره زندانیان فلسطینی و اردنی در عربستان


روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک مقام حماس نوشت، عربستان به هیچ کدام از میانجی‌هایی که برای فیصله دادن به پرونده بازداشتی‌های فلسطینی ورود کرده‌اند جواب نمی‌دهد چه اردن و چه مغرب که جدیدا برای این قضیه پادرمیانی کرده است، زیرا عربستان ادعا می‌کند مسئله بازداشتی‌ها با امنیت داخلی این کشور مرتبط است.

این منابع وضعیت سلامت بازداشتی‌های فلسطینی در زندان‌های عربستان را بسیار بد توصیف کردند و گفتند که خدمات درمانی به آن‌ها ارائه نمی‌شود و از حداقل این خدمات که الزامات پیشگیری از ویروس کرونا است محرومند و این تهدیدی واقعی برای زندگی آن‌ها به ویژه با گسترش ویروس کرونا در عربستان و حضور بیماران و سالمندان در بین بازداشت‌شدگان فلسطینی است.

منابع الاخبار تاکید کردند که سرویس‌های امنیتی عربستان سعودی همچنان در بازجویی‌ها و تحقیقات خود به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی درباره شخصیت‌های سعودی هستند که برای مقاومت فلسطین کمک‌های مالی جمع آوری می‌کنند، زیرا می‌خواهند یک وضعیت بازدارندگی برای سعودی‌ها یا کارگران عرب در عربستان ایجاد کنند تا کسی به فکر حمایت از مقاومت در آینده نباشد و به دولت آمریکا نشان دهند که برای خشک کردن منابع مقاومت تلاش می‌کنند.

الاخبار نوشت: «مقامات سعودی همچنان با فشار بر ۶۸ زندانی فلسطینی که در شرایط نامساعدی بازداشت هستند درصدد به دست آوردن اطلاعات جدید در مورد منابع مالی و اعانه دهندگان سعودی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار