بزرگ‌ترین بروزرسانی وای‌فای به زودی عرضه می‌شود

امروز یکی از طرح‌هایی که باعث جهش بسیار زیاد وای‌فای می‌شود توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تائید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین عناصری است که بشریت به آن برای انجام بسیاری از کارهای نیاز دارد. می‌توان گفت بسیاری از امکانات حال حاضر به این فناوری وابسته هستند؛ در نتیجه بسیار همه است که چقدر برای پیشرفت آن برنامه‌ریزی شود. به تازگی خبری از نسل جدید وای‌فای به دست ما رسیده است.

بر اساس این خبر قرار است در چند ماه آینده عملکرد وای‌فای بسیار بهتر از چیزی باشد که اکنون ما کاربران فضای مجازی تجربه می‌کنیم. دلیل این ادعا هم اتفاقی است که امروز رخ داد.

نسل جدید وای‌فای در راه است

کمیسیون ارتباطات فدرال ساعاتی پیش به باز شدن طرحی از طیف در باند ۶ گیگاهرتزی برای استفاده بدون گواهی رای مثبت داد. این همان طرحی است که به روتر شما اجازه می‌دهد باند‌هایی بیش از ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز ارائه دهند. این مسئله بدان معناست که اکنون امواج باز رادیویی که که روتر‌ها می‌توانند از آن‌ها برای پخش سیگنال‌های Wi-Fi استفاده کنند بسیار بیشتر هستند. به محض اجرایی شدن این تصمیم، کاربران می‌توانند به اینترنتی سریع‌تر و مطمئن‌تر به همراه نسل بعدی دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: رتبه‌بندی سرعت اینترنت همراه کشور‌های مختلف؛ ایران در رتبه ۷۹


بزرگ‌ترین بروزرسانی وای‌فای به زودی عرضه می‌شود

فناوری Wi-Fi 6E چیست؟

طرح جدیدی که قرار است برای وای‌فای انجام شود، بیشترین طیفیست که از سال ۱۹۸۹ تاکنون بر این فناوری اعمال شده است. طیف جدید اساساً میزان فضای موجود برای روتر‌ها و سایر دستگاه‌ها را چهار برابر می‌کند؛ بنابراین این به معنای پهنای باند بسیار بیشتر و دخالت بسیار کمتر برای هر وسیله‌ای است که می‌تواند از آن استفاده کند. کوین رابینسون، مدیر Wi-Fi Alliance که قبل از شروع رای گیری گفته بود: "این عملیات، مهمترین تصمیم در مورد طیف Wi-Fi در تاریخ است".

پیش‌بینی می‌شود دستگاه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۰ از وای‌فای ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی کنند. در نتیجه زمان اجرایی شدن این جهش فناوری زیاد هم دور نیست. نام این نوع وای‌فای در زمان ورود Wi-Fi 6E خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار