تسهیلات جدید تامین اجتماعی خراسان رضوی در دوران کرونا

با هدف آسودگی خاطر بیمه‌شدگان و بازنشستگان در دوران کرونا تسهیلات جدیدی برای آنان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محسن نظام خیرآبادی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل شویع ویروس کرونا  با هدف آسودگی خاطر بیمه‌شدگان و بازنشستگان تسهیلات جدیدی برای آنان در نظر گرفته شده است.

او افزود: به همین منظور دفترچه درمانی بیمه‌شدگان، مستمری‌ بگیران و افراد تبعی آنان که تا پایان بهمن ماه ٩٨ دارای اعتبار بوده و استحقاق درمان داشته‌اند صرف نظر از پرداخت یا عدم پرداخت حق بیمه تا پایان اردیبهشت سال ٩٩ معتبر است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی مشاغل جدیدی را برای برخورداری از مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تعیین کرده است که عبارتند از کارفرمایان کتاب‌فروشی‌ها، انتشاراتی‌ها، مراکز توزیع کتاب و مدارس غیر انتفاعی که جز بند ٩ رسته‌های شغلی زیان دیده اعلام شده از سوی دولت محسوب می‌شوند (مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی) و می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام کنند.

نظام خیرآبادی بیان کرد: آنان می‌توانند بعد از اتمام دوره یاد شده در تیر ماه ۹۹ در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۹۹ اقدام کنند.

او تصریح کرد: حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی (هر ماه تا آخرین روز ماه بعد) مشمول جرایم تاخیر پرداخت نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: تاریخ خاتمه کفالت مستمری‌بگیران بازمانده و افراد تبعی تحت پوشش مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی که دارای تاریخ خاتمه کفالت اردیبهشت و خرداد ۹۹ هستند به ترتیب تا یکم تیر و یکم مرداد امسال معتبر است و تا موعد مقرر مستمری‌بگیران در این خصوص نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارند.

نظام خیرآبادی اظهار کرد: بر این اساس، هیچ گونه پیامکی برای مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای بررسی وضعیت مستمری‌بگیران ارسال نمی‌شود.

او افزود: همچنین خدمات مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری‌بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir انجام می‌شود و مستمری‌بگیران می‌توانند بدون مراجعه به شعب از خدمات این سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار