رادیو رسانه‌ای گرم و صمیمی

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی های ارتباطی و ارتباطات چند رسانه ای و رسانه های جمعی رادیو همچنان همان رسانه گرم صمیمی و مؤثر خانواده های ایرانی است که در برهه های مختلف همراه لحظه های پر شور و شکوه مردمان ایران اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،رادیو درکشورمان ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام رادیو تهران گشایش یافت.

در سال ۱۳۳۶ نام رادیو تهران به رادیو ایران تغییرنام داد.

توسعه فرهنگ عمومی و آشنا کردن مردم به ‌اصول زندگی نوین، توجه به وحدت ملی، مبانی ملیت و حفظ استقلال وشرح تحولات کشور، ازمهمترین اهداف ایجاد رادیو بوده است.

رادیو تبریز هم از سال ۱۳۲۵ به عنوان دومین رادیو در کشور شروع به پخش برنامه کرده است.

باتوجه به حضور رادیو در همه مکانها و زمان‌ها، می‌توان گفت، رادیو یکی ازمهمترین رسانه هاست آن هم ازنوع شنیداری، دربخش آگاهی بخشی واقناع سلایق وذوق افکارعمومی و مخاطبان همیشگی اش، توانسته است رضایت بیشترمشتریانش را بدست بیاورد.

۸۰ سال بامردم بودن  و برای مردم بودن، ازمهمترین مولفه‌ها و ویژگی‌هایی است که، این رسانه را به عنوان رسانه گرم کرده است.

۸۰ سال، زمان دوری نیست؛ حتما هنوز هم خیلی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستند که برای نوه‌هایشان از آن روز‌های ورود رادیو به ایران خاطره‌ها گفته‌اند. از شب‌هایی که چند تا همسایه در یک خانه که صاحبش رادیو داشت جمع می‌شدند، تا دیروقت دور کرسی می‌نشستند و با اشتیاق به قصه‌های رادیو گوش می‌کردند. این داستان‌ها گاهی قصه شب بود، زمانی هم ماجرا‌هایی مثل آخرین خبر‌های جنگ جهانی، کودتای ۲۸ مرداد و هزار جور واقعه ریز و درشت دیگر.

  با وجود پیشرفت روزافزون تکنولوژی های ارتباطی و ارتباطات چند رسانه ای و رسانه های جمعی رادیو همچنان همان رسانه گرم صمیمی و مؤثر خانواده های ایرانی است که در برهه های مختلف همراه لحظه های پر شور و شکوه مردمان ایران اسلامی بوده است.

رادیو به عنوان یک رسانه قدیمی، به گفته پیشکسوتان بزرگوار آن، همچنان به دلیل فضای گرم وصمیمی که در برنامه‌های آن وجودارد، مخاطبان خاص خود را هم به دنبال دارد.

۸۰ سالگی رادیو، این جعبه جادویی را به همه بزرگوارانی که در رادیو، با خوشی مردم، خوش بودند و باگریه مردم، گریان و همیشه سعی کرده اند، شادی را به مردم، ارمغان و هدیه دهند، تبریک گفته و آرزوی سلامتی برای همه تلاشگران آن را دارم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.