اذعان فرماندهی فضایی ارتش آمریکا به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره «نور» ایران

فرماندهی فضایی ارتش آمریکا به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره نور و موشک ماهواره‌بر آن به فضا اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی فضایی ارتش آمریکا با تایید ردیابی ماهواره نور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و موشک ماهواره‌بر آن در فضا، به موفقیت‌آمیز بودن این پرتاب اذعان کرد.

«اسکادران هجدهم کنترل فضا» در فرماندهی فضایی ارتش آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) در حساب توییتر خود نوشت این اسکادران ۲ شیء، شامل ماهواره نور ۱ و بدنه موشک قاصد که آن را حمل کرده بود، را در فضا رصد کرده که مبدا پرتاب آن ایران بوده است.

اذعان فرماندهی فضایی ارتش آمریکا به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره «نور» ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته در کنفرانس خبری در کاخ سفید در واکنش به پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا مدعی شد واشنگتن ایران را از نزدیک زیر نظر دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آن‌ها می‌دانیم.»

پیش از این وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ایران برای نخستین بار توانست یک ماهواره نظامی را در مدار زمین قرار دهد.

بر این اساس، دو مقام آگاه در پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که ایران توانسته است ماهواره نظامی نور را با موفقیت در مدار زمین قرار دهد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور گفت: «سپاه پاسداران ایران یک موشک شلیک کرد و شورای امنیت باید تعیین کند که آیا این اقدام برخلاف قطعنامه‌ها بوده است یا خیر.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «ایران باید به خاطر این اقدام خود پاسخگو باشد.»

پمپئو در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد: «به فشار‌های خود علیه ایران ادامه می‌دهیم تا فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود که آخرین مورد آن راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی نادرست علیه ما بوده را متوقف کند.»

گفتنی است ماهواره نور صبح دیروز از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار