مخالفت‌های بی‌سابقه مردم عربستان با محمد بن سلمان

یکی از حساب‌های کاربری مخالف رژیم سعودی در توئیتر از افزایش مخالفت‌های مردم عربستان با سیاست‌های محمد بن سلمان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حساب کاربری «نحو الحریه» که از حساب‌های مخالف رژیم سعودی است، در پیامی نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در حال حاضر با مخالفت‌های شدید و بی‌سابقه مردم این کشور مواجه شده است.

نحو الحریه همچنین در صفحه ویژه خود در توئیتر به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال نوشت:‌ اهالی قبیله الحویطات همچنان از زمین‌هایی که در آن سکونت دارند محافظت و تاکید می‌کنند که هیچگاه منازلشان را ترک نمی‌کنند. بن سلمان هر کسی را که مخالف امضای تعهدنامه کوچ اجباری است، بازداشت کرد.

تنش بین رژیم سعودی و قبیله‌های این کشور‏، ماموریت جذب سرمایه‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح «نیوم» را پیچیده‌تر خواهد کرد و آن را به چالش خواهد کشید.

پیش از این وبگاه مرآة الجزیره اعلام کرده بود، حکومت سعودی قصد دارد به بهانه پروژه ساخت  شهر «نیوم» در شمال غرب عربستان، هزاران نفر از اهالی این منطقه را از منازل و زمین‌هایشان بیرون کند. این اقدام خشم اعضای قبائل ساکن در این منطقه را برانگیخته است.

اعضای قبیله «الحویطات» ساکن در شمال غرب عربستان اعلام کردند آل‌سعود می‌خواهد زمین‌هایشان را بدون پرداخت پول یا جایگزینی از آن‌ها بگیرد.

اجرای پروژه شهر نیوم موجب کوچ اجباری ۲۰ هزار نفر از منطقه خواهد شد. ولیعهد عربستان سعودی در آبان  سال ۹۶ از  طرح ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام اززیادی پول ها شده وخودراصاحب اختیارم دم میداندومیخواهدزودبه آمریکا غرب برسد
آخرین اخبار