کاهش ۴ درصدی مراجعان نزاع در مازندران

مراجعه به پزشکی قانونی مازندران به علت نزاع، پارسال ۴ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر پارسال به علت نزاع به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این درقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشت.

او افزود: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با عدد ۴ هزار ۸۸۰ بابل با عدد ۲ هزار ۸۱۶، آمل با عدد هزار ۵۵۶ نفر است و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهر‌های جویبار با عدد ۴۲۶ نفرثبت شده است.

عباسی گفت: بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان، مرداد با ۲ هزار ۳۳۶ مورد، تیر با ۲ هزار ۲۶۷ و اردیبهشت یا ۲ هزار ۱۳۹ نفر به ترتیب بیشترین و اسفند با هزار ۲۷۳ نفر کمترین ماه گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، افزود: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

او یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت و گو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.